Pregled bibliografske jedinice broj: 663174
Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta
Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta // XVII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 663174 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta
(The role of the formal structure of a piece of music in memorizing music scores)
Autori
Žauhar, Valnea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
/ Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010
ISBN
978-953-7237-65-3
Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
upamćivanje glazbenog djela; formalna struktura; tehnička zahtjevnost
(memorizing music score; formal strukcture of a piece of music; technical complexity)
Sažetak
U domeni klasičnog pijanizma običaj je koncertni program izvoditi napamet što iziskuje namjerno ili cilju usmjereno memoriranje, odnosno kodiranje notnog teksta u dugoročno pamćenje. Pijanistica, studentica treće godine Muzičke akademije Zagreb, područni odsjek Rijeka, snimala je svoje vježbanje Preludija i fuge u e-molu Johanna Sebastiana Bacha (Dobrotemperirani klavir, 1. svezak, BWV 855) sve do razine u kojoj je djelo bilo spremno za javnu izvedbu. Prikupljeni podaci transkribirani su i analizirani s ciljem utvrđivanja dimenzija na kojima je ispitanica temeljila svoje vježbanje. Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati povezanost količine vježbanja (odnosno broja početaka, prohoda, repeticija i završetaka) sa formalnom strukturom glazbenog djela te s definiranim tehnički zahtjevnim taktovima u početnoj, središnjoj i završnoj fazi vježbanja. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako je ispitanica vježbanje Preludija i fuge temeljila na formalnoj strukturi stavaka počevši od prve faze, s tim da se povezanost započinjanja i strukturalno važnih taktova povećavala s napredovanjem vježbanja. Nadalje, rezultati istraživanja pokazali su kako je ispitanica u prvim fazama češće repetirala tehnički zahtjevne taktove, što se smanjivalo s napredovanjem vježbanja. Dobiveni rezultati idu u prilog pretpostavci da eksperti usvajaju glazbena djela oslanjajući se na njihovu hijerarhijsku organizaciju definiranu formalnom strukturom, usmjeravajući se istovremeno i na rješavanje tehničkih problema. Ovim istraživanjem većinom su potvrđene postavljene hipoteze, a dijelom su i replicirani rezultati dosadašnjih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija