Pregled bibliografske jedinice broj: 662571
Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju
Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju // Nova škola (Bijeljina), 9 (2013), 1; 315-330 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 662571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju
(Opinions of teachers and pre-service teachers about multimedia teaching in elementary education)
Autori
Švagelj, Ivana ; Topolovčan, Tomislav
Izvornik
Nova škola (Bijeljina) (1840-0922) 9
(2013), 1;
315-330
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
multimedijska nastava; tradicionalna nastava; učitelji; budući učitelji; novi mediji; osnovno obrazovanje; nastava usmjerena na učenika
(multimedia teaching; traditional teaching; teachers; pre-service teachers; new media; elementary education; student centered teaching)
Sažetak
Djeca danas žive u multimedijskom okruženju, te dolaze u školu s već razvijenim vještinama korištenja novih medija u takvom okruženju. S druge strane, većina nastave je još uvijek organizirana prema tradicionalnim načelima gdje prevladava nastava usmjerena na učitelja. Današnji učenici iz takvog multimedijskog okruženja zahtijevaju drugačiju nastavu koja je njima zanimljiva i usmjerena na učenika, a ključnu ulogu u organiziranju takve nastave ima učitelj. U kontekstu toga provedeno je istraživanje. Cilj istraživanja je bio ispitati mišljenja učitelja u praksi i budućih učitelja (studenata) o multimedijskoj i tradicionalnoj nastavi. Uzorak (N = 145) se sastojao od 82 učitelja u osnovnim školama i 63 studenta pete studijske godine Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Odsjeka u Čakovcu. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik Likertovog tipa od pet stupnjeva: za mišljenje o multimedijskoj nastavi od šest manifestnih tvrdnji, te mišljenje o tradicionalnoj nastavi od četiri manifesne tvrdnje. Ispitanici su ispunjavali upitnik metodom papir-olovka tokom mjeseca ožujka 2012. godine. Analizom rezultata pokazalo se da su ispitanici (na razini cijelog uzorka) s pozitivnijem mišljenjem o tradicionalnoj nastavi skloniji negativnijem mišljenju o multimedijskoj nastavi, nadalje pokazalo se da učitelji pozitivnije misle o tradicionalnoj nastavi od studenata. S druge strane, studenti imaju pozitivnije mišljenje o multimedijskoj nastavi od učitelja u praksi. Pokazalo se da učitelji i razredne i predmetne nastave imaju jednako neutralno mišljenje o tradicionalnoj nastavi, dok učitelji predmetne nastave pozitivnije misle o multimedijskoj nastavi od učitelja razredne nastave. Iako je vidljivo da budući učitelji pozitivnije misle o multimedijskoj nastavi, ključno za organizaciju takve nastave je da ih se u inicijalnom obrazovanju osposobljava za nju, odnosno cjeloživotno učenje u daljnjoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Tomislav Topolovčan
(autor)