Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 662571

Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju


Švagelj, Ivana; Topolovčan, Tomislav
Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju // Nova škola (Bijeljina), 9 (2013), 1; 315-330 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 662571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju
(Opinions of teachers and pre-service teachers about multimedia teaching in elementary education)

Autori
Švagelj, Ivana ; Topolovčan, Tomislav

Izvornik
Nova škola (Bijeljina) (1840-0922) 9 (2013), 1; 315-330

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
multimedijska nastava; tradicionalna nastava; učitelji; budući učitelji; novi mediji; osnovno obrazovanje; nastava usmjerena na učenika
(multimedia teaching; traditional teaching; teachers; pre-service teachers; new media; elementary education; student centered teaching)

Sažetak
Djeca danas žive u multimedijskom okruženju, te dolaze u školu s već razvijenim vještinama korištenja novih medija u takvom okruženju. S druge strane, većina nastave je još uvijek organizirana prema tradicionalnim načelima gdje prevladava nastava usmjerena na učitelja. Današnji učenici iz takvog multimedijskog okruženja zahtijevaju drugačiju nastavu koja je njima zanimljiva i usmjerena na učenika, a ključnu ulogu u organiziranju takve nastave ima učitelj. U kontekstu toga provedeno je istraživanje. Cilj istraživanja je bio ispitati mišljenja učitelja u praksi i budućih učitelja (studenata) o multimedijskoj i tradicionalnoj nastavi. Uzorak (N = 145) se sastojao od 82 učitelja u osnovnim školama i 63 studenta pete studijske godine Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Odsjeka u Čakovcu. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik Likertovog tipa od pet stupnjeva: za mišljenje o multimedijskoj nastavi od šest manifestnih tvrdnji, te mišljenje o tradicionalnoj nastavi od četiri manifesne tvrdnje. Ispitanici su ispunjavali upitnik metodom papir-olovka tokom mjeseca ožujka 2012. godine. Analizom rezultata pokazalo se da su ispitanici (na razini cijelog uzorka) s pozitivnijem mišljenjem o tradicionalnoj nastavi skloniji negativnijem mišljenju o multimedijskoj nastavi, nadalje pokazalo se da učitelji pozitivnije misle o tradicionalnoj nastavi od studenata. S druge strane, studenti imaju pozitivnije mišljenje o multimedijskoj nastavi od učitelja u praksi. Pokazalo se da učitelji i razredne i predmetne nastave imaju jednako neutralno mišljenje o tradicionalnoj nastavi, dok učitelji predmetne nastave pozitivnije misle o multimedijskoj nastavi od učitelja razredne nastave. Iako je vidljivo da budući učitelji pozitivnije misle o multimedijskoj nastavi, ključno za organizaciju takve nastave je da ih se u inicijalnom obrazovanju osposobljava za nju, odnosno cjeloživotno učenje u daljnjoj praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Švagelj, Ivana; Topolovčan, Tomislav
Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju // Nova škola (Bijeljina), 9 (2013), 1; 315-330 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Švagelj, I. & Topolovčan, T. (2013) Mišljenja učitelja i budućih učitelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju. Nova škola (Bijeljina), 9 (1), 315-330.
@article{article, author = {\v{S}vagelj, Ivana and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, pages = {315-330}, keywords = {multimedijska nastava, tradicionalna nastava, u\v{c}itelji, budu\'{c}i u\v{c}itelji, novi mediji, osnovno obrazovanje, nastava usmjerena na u\v{c}enika}, journal = {Nova \v{s}kola (Bijeljina)}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1840-0922}, title = {Mi\v{s}ljenja u\v{c}itelja i budu\'{c}ih u\v{c}itelja o multimedijskoj nastavi u osnovnom obrazovanju}, keyword = {multimedijska nastava, tradicionalna nastava, u\v{c}itelji, budu\'{c}i u\v{c}itelji, novi mediji, osnovno obrazovanje, nastava usmjerena na u\v{c}enika} }
@article{article, author = {\v{S}vagelj, Ivana and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, pages = {315-330}, keywords = {multimedia teaching, traditional teaching, teachers, pre-service teachers, new media, elementary education, student centered teaching}, journal = {Nova \v{s}kola (Bijeljina)}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1840-0922}, title = {Opinions of teachers and pre-service teachers about multimedia teaching in elementary education}, keyword = {multimedia teaching, traditional teaching, teachers, pre-service teachers, new media, elementary education, student centered teaching} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font