Pregled bibliografske jedinice broj: 661842
Motivacija za rad i gospodarska kriza: Što psihologija može poručiti, a što ponuditi poslodavcima, menadžerima i zaposlenicima?
Motivacija za rad i gospodarska kriza: Što psihologija može poručiti, a što ponuditi poslodavcima, menadžerima i zaposlenicima? // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 215-215 (ostalo, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 661842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za rad i gospodarska kriza: Što psihologija može poručiti, a što ponuditi poslodavcima, menadžerima i zaposlenicima?
(Work motivation and the economic crisis: What psychology can tell and what to offer employers, managers and employees?)
Autori
Sušanj, Zoran ; Majetić, Davor ; Sever, Krešimir ; Domiter, M.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
/ Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013, 215-215
ISBN
978-953-55079-2-5
Skup
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
motivacija za rad
(work motivation)
Sažetak
Motivacija za rad se može definirati skupom sila koje pokreću pojedinca na radnu aktivnost i određuju joj oblik, smjer, jačinu i trajanje. U kontekstu radnog i organizacijskog ponašanja motivacija je ulaganje napora da se postignu rezultati. Upravo je stoga razumijevanje radne motivacije jedna od najvažnijih tema psihologije rada i organizacijske psihologije, a ujedno i temelj teorije i prakse menadžmenta. Psiholozi su dobro istražili i teorijski objasnili i individualne i kontekstualne determinante motivacije za rad. Primjena ovih spoznaja očituje se u različitim metodama i tehnikama motiviranja zaposlenih koje se koriste u organizacijskoj praksi. Obično razlikujemo materijalne i nematerijalne metode, a zajednička im je svrha potaknuti zaposlenike na dobar rad i ostvarenje organizacijskih ciljeva te prevenirati ili sankcionirati neželjena organizacijska ponašanja. Dobar model materijalnog motiviranja osigurat će zaposleniku osnovna primanja primjerena onima na tržištu rada, uključivati povećanje plaće adekvatno uloženom trudu i ostvarenim rezultatima te osigurati internu pravednost raspodjele. Teorijski, dobar sustav plaća zadovoljava osnovne potrebe zaposlenih, osigurava percepciju distributivne pravednosti kod većine zaposlenih, učvršćuje zaposlenikovu procjenu vjerojatnosti da nakon uspješnog rada slijedi odgovarajuća naknada, jasno je povezan s organizacijskim ciljevima i vrijednostima te potkrepljuje kvantitetu i kvalitetu rada i unaprijed definirane poželjne oblike organizacijskog ponašanja. Nematerijalno motiviranje zaposlenika zadovoljava njihove razvojne potrebe, osigurava percepciju proceduralne i interakcijske pravednosti, pojačava procjenu vjerojatnosti da za dobar rad slijedi odgovarajuće priznanje i da nakon neadekvatnog učinka ili nedovoljnog truda slijedi konstruktivna kritika. Jedan od najvažnijih motivacijskih aspekata koji spada u nematerijalno motiviranje je i korištenje participacije u rukovođenju, odnosno uključivanje zaposlenika u donošenje njemu važnih odluka. U kontekstu aktualnog stanja hrvatskog gospodarstva raspravljat će se o materijalnim i nematerijalnim aspektima motivacije za rad. Posebno će se razmotriti današnji odnos prema radu te preuzimanje odgovornosti za rezultate rada zaposlenih na svim hijerarhijskim razinama u organizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija