Pregled bibliografske jedinice broj: 660065
Stručna znanja i materijalni resursi u inkluziji: stanje i perspektive
Stručna znanja i materijalni resursi u inkluziji: stanje i perspektive // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 131-148 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 660065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručna znanja i materijalni resursi u inkluziji: stanje i perspektive
(Expertise and material resurces in inclusion: situation and perspectives)
Autori
Rudelić, Aileen ; Pinoza Kukurin, Zorina ; Skočić Mihić, Sanja
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 154
(2013), 1-2;
131-148
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
odgojitelji; djeca s teškoćama; stručna znanja; materijalni resursi; inkluzija
(teachers; children with disabilities; expertise; material resources; inclusion)
Sažetak
U aktualnom hrvatskom kontekstu inkluzivan odgoj i obrazovanje podrazumijeva uključenost djece s teškoćama u redovni odgojno-obrazovni sustav uz različite čimbenike podrške. O razini podrške koju imaju odgojitelji i učitelji ovisi i kvaliteta inkluzivnog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U ovom radu ispitano je mišljenje 65 odgojitelja iz dječjih vrtića na području grada Rijeke o potrebnim stručnim znanjima i materijalnim resursima podrške u radu s djecom s teškoćama u inkluzivnim odgojno-obrazovnim skupinama. Istraživanje je pokazalo da su odgojiteljima za uspješnu inkluziju u velikoj mjeri potrebna stručna znanja i materijalni resursi. U procjeni potrebnih resursa i znanja, odgojitelji koji imaju izrađen individualizirani program rada za dijete s teškoćama i stručno su se usavršavali, smatraju materijalne resurse i stručna znanja potrebnijima nego odgojitelji koji nemaju izrađen individualizirani program i nisu se stručno usavršavali. Odgojitelji s izrađenim individualiziranim programom smatraju znanja i vještine o prilagodbi programa rada i implementaciji potrebnijim u uspješnoj inkluziji nego oni koji nemaju individualizirani program. Znanja i vještine za definiranje odgojno- obrazovnih ciljeva za uspješnu inkluziju potrebniji su odgojiteljima koji se nisu stručno usavršavali. Zaključno, za facilitaciju predškolske i osnovnoškolske inkluzivne prakse neophodni su materijalni resursi i stručna osposobljenost odgojitelja i učitelja kroz usavršavanje i suradnju sa stručnim suradnicima. Tim prvim korakom u inkluzivnom odgoju i obrazovanju odgojiteljima i učiteljima osiguravaju se sredstava, znanja i vještine za kvalitetan rad s djecom s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Hrčak - Portal znanstvenih časopisa