Pregled bibliografske jedinice broj: 659967
Didaktika za društvo znanja
Didaktika za društvo znanja // Društvo znanja i ličnost: Putevi i stranputice (de)humanizacije / Branković, Drago (ur.).
Banja Luka, 2013. str. 89-103 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 659967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktika za društvo znanja
(Didactics for Konvledge-based Society)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Društvo znanja i ličnost: Putevi i stranputice (de)humanizacije
/ Branković, Drago - Banja Luka, 2013, 89-103
ISBN
978-99955-59-39-7
Skup
Društvo znanja i ličnost: Putevi i stranputice (de)humanizacije
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 02.11.2012. - 03.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvo znanja; didaktika; kompetencije; aktivno učenje; iskustveno učenje; inovativno učenje
(knowledge-based society; didactics; competences; active learning; innovative learning; experience-based learning)
Sažetak
Sažetak - Autor je analizirao sadržajno određenje pojma društvo znanja. Uspoređivani su određenja toga pojma od strane ekonomista, politologa, psihologa, pedagoga, sociologa, informatologa. Posebna je pozornost posvećena pedagoškom i psihološkom određenju pojma znanje. Autor je pokušao odrediti zajednička obilježja koja ovom fenomenu (društvo znanja) pripisuju stručnjaci iz različitih znanstvenih područja te naznačio epistemološka obilježja didaktike koja bi mogla zadovoljiti suvremenu školu koja podržava koncept društva znanja. Škola treba teoriju nastave i obrazovanja koja osigurava da se u procesu školovanja i cjeloživotnoga učenja stječu kompetencije koje omogućuju egzistenciju i zapošljavanje svakog pojedinca u društvu kojem pripada. Kritici je podvrgnuto stanje koje omogućuje da se državni novci troše za učenje nepotrebnih znanja i kompetencija, odnosno za školovanje mladih za burzu nezaposlenih. Didaktika koja zagovara aktivno, iskustveno i inovativno učenje mnogo je bliža potrebama društva znanja od tradicionalne didaktike koja zagovara pasivno prilagođavanje postojećem i učenje deklarativnog (reproduktivnog) znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)