Pregled bibliografske jedinice broj: 659403
Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola
Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola // Magistra Iadertina, 7 (2012), 1; 101-109 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 659403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola
(Implementation and enforcement of inclusive education in the regular school system)
Autori
Karamatić Brčić, Matilda
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 7
(2012), 1;
101-109
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzija; inkluzivni odgoj i obrazovanje; uključenost; redovne škole; učitelj; nastavnik
(inclusion; inclusive education; involvement; regular education system; teacher)
Sažetak
Implementacija i provedba obrazovne inkluzije u školi je relevantna tema za pedagogijski i društveni kontekst iz razloga što podrazumijeva prihvaćanje i uvažavanje različitosti među djecom kao poticaja, a ne prepreke u procesu učenja i poučavanja. Na UNESCO-voj Svjetskoj konferenciji o posebnim obrazovnim potrebama održanoj 1994. godine usvojeni su Izjava i Okvir za akciju kojim se promiče pravo svakog djeteta da, bez obzira na njegovo fizičko, intelektualno, emocionalno, socijalno, jezično ili drugo stanje, bude uključeno u odgojno-obrazovni sustav, odnosno u redovne škole. Termin posebne obrazovne potrebe se u kontekstu navedenoga ne odnosi isključivo na djecu s poteškoćama u razvoju. Koncept inkluzivnog odgoja i obrazovanja sa značenjem uključenosti sve djece u sustav obveznog obrazovanja proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje. Uvođenje i provođenje inkluzije u školi postaje zahtjevom suvremenih obrazovnih politika zemalja Europe i svijeta pri čemu je mijenjanje škola u svrhu ostvarenja obrazovne inkluzije uvjetovano promjenom cjelokupne odgojno-obrazovne prakse (Mittler, 2006). U radu će se prikazati neke pretpostavke koje su ključne za primjenu inkluzije u školi s posebnim naglaskom na ulogu aktivnosti učitelja i nastavnika kao ključnih sudionika inkluzivnog procesa u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Matilda Karamatić Brčić
(autor)