Pregled bibliografske jedinice broj: 659226
Strateške smjernice razvoja luke Vukovar na koridoru VII
Strateške smjernice razvoja luke Vukovar na koridoru VII, 2013., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 659226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateške smjernice razvoja luke Vukovar na koridoru VII
(Strategic guidelines for devbelopment of port Vukovar on corridor VII)
Autori
Tudja, Antun
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
03.09
Godina
2013
Stranica
39
Mentor
Jolić, Natalija
Ključne riječi
strategija; smjernice; luka Vukovar; razvoj
(strategy; guidelines; port of Vukovar; development)
Sažetak
Od najranijih početaka prometa čovjek se koristi vodenim površinama za prijevoz ljudi i tereta. Postoje dokazi da su još prije 50.000 godina Aboridžini brodovima doplovili do Australije. Brodovi, ili barem objekti koji su plutali na vodi i mogli prevesti neznatan broj ljudi, stalno su se razvijali kroz povijest. Povećavale su im se dimenzije, nosivost, snaga, itd. Kako se ljudski rod razvijao kroz povijest, dolazilo je do sve veće potrebe za prometom općenito. Tijekom vremena, uvidjele su se neke prednosti vodnog prometa, kao što su ekonomičnost, sigurnost, ekološka prihvatljivost, te naravno novčana isplativost. Vodni promet je najisplativiji oblik prometa kada se gleda odnos cijene i jedinica prevezenog tereta. U suvremeno doba vodni promet je postao jako zastupljen, pogotovo od kada dolazi do velike trgovine robom između Azije i ostatka svijeta. Vodni promet unutarnjim plovnim putovima slabiji je od onoga pomorskim plovnim putevima. To je tako jer unutarnji plovni putovi imaju ograničenja kojih se moraju pridržavati. Najviše se to odnosi na dimenzije brodova, što utječe i na nosivost broda. Ograničenja na unutarnjim plovnim putovima dolaze i u vidu korita rijeka. Neke rijeke nisu pogodne za promet, neke imaju značajne izmjene vodostaja prilikom mijenjanja godišnjih doba, nekim rijekama dubina korita varira na plovnom putu. To su sve čimbenici na koje treba paziti pri planiranju unutarnjih plovnih putova. Isto tako, treba uzeti u obzir i činjenicu da rijeke imaju svoj prirodni smjer i njime teku. Brodovi moraju ploviti samo tom trasom, dok toga u pomorskom prometu nema. Moguća je i izgradnja plovnih kanala, ali tu dolaze i neka druga pitanja. Isto tako, luke na unutarnjim plovnim putovima su manje nego pomorske luke. Tema završnog rada je "Strateške smjernice razvoja luke Vukovar na koridoru VII". Cilj završnog rada je opis trenutnog stanja infrastrukture i rada luke Vukovar, te planovi za razvoj luke. Završni rad je podijeljen u pet poglavlja, a to su: 1. Uvod 2. Potencijali razvoja 3. Razvojni i strateški dokumenti 4. Aktivnosti treninga i edukacije u cilju uspješnog poslovanja 5. Zaključak
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Natalija Kavran
(mentor)