Pregled bibliografske jedinice broj: 657941
Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta
Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 46 (2000), 3; 76-93 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 657941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece
različitog školskog uzrasta
(The use of cognitive learning strategies in
different school-age children)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Perković, Lada
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 46
(2000), 3;
76-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
strategije učenja ; kognitivni aspekt učenja ; podučavanje strategijama učenja
(learning strategies ; cognitive aspects of learning ; teaching learning strategies)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi razlikuju li se učenici različite dobi glede strategija koje koriste u učenju, a koje obuhvaćaju kognitivne aspekte važne za postizanje uspjeha u školi. Teorijsko ishodište ovog rada je kognitivni model učenja i pamćenja. Iz ovog cilja istraživanja proizašla su 3 problema istraživanja: 1) ispitati postoje li razlike u korištenju pojedinih strategija učenja između učenika 5-tih, 7-ih razreda osnovne škole te 2-gih razreda srednje škole ; 2) povezanost ispitivanih strategija učenja s mjerama uspješnosti učenja za svaku dobnu skupinu i 3) postoje li razlike u korištenju strategija učenja između učenika koji su postigli bolje i onih koji su postigli slabiji školski uspjeh. Istraživanje je provedeno skupno Upitnikom za ispitivanje strategija učenja koji je uobličila Zoričić (1995) na ukupno 249 učenika 5-ih i 7-ih razreda OŠ i 2-gih razreda srednje škole, a autrica upitnika je Vizek Vidović (2005). Na osnovi statističke obrade dobivenih rezultata zaključili smo da: 1) učenici 5-tih razreda OŠ znatno češće koriste strategiju organizacije učenja i strukturiranje materijala od učenika srednje škole, da učenici 5-ih i 7-ih razreda znatno češće koriste strategiju samoevaluacije naučenog i traženja povratne informacije od učenika srednje škole, te da učenici 7-ih razreda OŠ i učenici srednje škole znatno češće koriste strategiju slabe organizacije učenja i površnosti u izvršavanju obveza. Za strategiju pripreme i planiranja učenja nije nađena statistički značajna razlika u korištenju između ove tri dobne skupine. U razredima osnovne škole pojedine strategije učenja znatno su više povezane s mjerama uspjeha nego kod učenika srednje škole. Učenici s vrlo dobrim i odličnim uspjehom u 5-tim razredima OŠ znatno više koriste strategije organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči te strategiju samoevaluacije naučenog i traženja povratne informacije u odnosu na one koji obrazovni period završavaju s lošijim uspjehom. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu da se učenici i u osnovnoj i u srednjoj školi sustavno podučavaju strategijama učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci