Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657941

Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta


Nikčević-Milković, Anela; Perković, Lada
Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 46 (2000), 3; 76-93 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 657941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta
(The use of cognitive learning strategies in different school-age children)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Perković, Lada

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 46 (2000), 3; 76-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
strategije učenja ; kognitivni aspekt učenja ; podučavanje strategijama učenja
(learning strategies ; cognitive aspects of learning ; teaching learning strategies)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi razlikuju li se učenici različite dobi glede strategija koje koriste u učenju, a koje obuhvaćaju kognitivne aspekte važne za postizanje uspjeha u školi. Teorijsko ishodište ovog rada je kognitivni model učenja i pamćenja. Iz ovog cilja istraživanja proizašla su 3 problema istraživanja: 1) ispitati postoje li razlike u korištenju pojedinih strategija učenja između učenika 5-tih, 7-ih razreda osnovne škole te 2-gih razreda srednje škole ; 2) povezanost ispitivanih strategija učenja s mjerama uspješnosti učenja za svaku dobnu skupinu i 3) postoje li razlike u korištenju strategija učenja između učenika koji su postigli bolje i onih koji su postigli slabiji školski uspjeh. Istraživanje je provedeno skupno Upitnikom za ispitivanje strategija učenja koji je uobličila Zoričić (1995) na ukupno 249 učenika 5-ih i 7-ih razreda OŠ i 2-gih razreda srednje škole, a autrica upitnika je Vizek Vidović (2005). Na osnovi statističke obrade dobivenih rezultata zaključili smo da: 1) učenici 5-tih razreda OŠ znatno češće koriste strategiju organizacije učenja i strukturiranje materijala od učenika srednje škole, da učenici 5-ih i 7-ih razreda znatno češće koriste strategiju samoevaluacije naučenog i traženja povratne informacije od učenika srednje škole, te da učenici 7-ih razreda OŠ i učenici srednje škole znatno češće koriste strategiju slabe organizacije učenja i površnosti u izvršavanju obveza. Za strategiju pripreme i planiranja učenja nije nađena statistički značajna razlika u korištenju između ove tri dobne skupine. U razredima osnovne škole pojedine strategije učenja znatno su više povezane s mjerama uspjeha nego kod učenika srednje škole. Učenici s vrlo dobrim i odličnim uspjehom u 5-tim razredima OŠ znatno više koriste strategije organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči te strategiju samoevaluacije naučenog i traženja povratne informacije u odnosu na one koji obrazovni period završavaju s lošijim uspjehom. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu da se učenici i u osnovnoj i u srednjoj školi sustavno podučavaju strategijama učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Perković, Lada
Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 46 (2000), 3; 76-93 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Nikčević-Milković, A. & Perković, L. (2000) Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 46 (3), 76-93.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Perkovi\'{c}, Lada}, year = {2000}, pages = {76-93}, keywords = {strategije u\v{c}enja, kognitivni aspekt u\v{c}enja, podu\v{c}avanje strategijama u\v{c}enja}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {46}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {Uporaba kognitivnih strategija u\v{c}enja u djece razli\v{c}itog \v{s}kolskog uzrasta}, keyword = {strategije u\v{c}enja, kognitivni aspekt u\v{c}enja, podu\v{c}avanje strategijama u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Perkovi\'{c}, Lada}, year = {2000}, pages = {76-93}, keywords = {learning strategies, cognitive aspects of learning, teaching learning strategies}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {46}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {The use of cognitive learning strategies in different school-age children}, keyword = {learning strategies, cognitive aspects of learning, teaching learning strategies} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font