Pregled bibliografske jedinice broj: 657777
Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija
Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija // Suvremena psihologija, 8 (2005), 1; 51-62 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 657777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija
(Self-respect, Text anxiety and School achievement of Elementary school pupils)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Tomljenović, Željko
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 8
(2005), 1;
51-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
samopoštovanje; anksioznost u ispitnim situacijama; školski uspjeh
(self-concept; text anxiety; school achievement)
Sažetak
Samopoimanje, samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama vrlo su važni za učinak u školi, ne samo u vidu školskog uspjeha kao školske ocjene, već i za pravilan psihofizički razvoj svakog djeteta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kakvo je samopoštovanje i u kojoj je mjeri prisutna anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi kako bi se na osnovi ovih podataka razvio program jačanja samopoštovanja učenika osnovnih škola Šibensko-kninske županije. Istraživanje je provedeno na 214 učenika od 5. do 8. razreda u osnovnoj školi u Kninu tijekom rujna i listopada 2002. godine. Samopoštovanje učenika procijenjeno je Coopersmithovim upitnikom samopoštovanja (SEI), a ispitna anksioznost subskalom ispitne anksioznosti Skale anksioznosti za djecu (SKAD) autorice Anite Vulić-Prtorić. Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta s većim varijabilitetom iz školskih imenika. Rezultati analiza varijanci pokazuju da nema značajne razlike u samopoštovanju ni u ispitnoj anksioznosti s obzirom na dob, niti s obzirom na spol učenika. Dobivena je značajna pozitivna povezanost između samopoštovanja i školskog uspjeha, te značajna negativna povezanost između ispitne anksioznosti i samopoštovanja, kao i školskog uspjeha. Analizom varijance je utvrđeno da se učenici s različitom razinom samopoštovanja, kao i učenici s različitim stupnjem ispitne anksioznosti značajno razlikuju u školskom uspjehu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO