Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657777

Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija


Nikčević-Milković, Anela; Tomljenović, Željko
Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija // Suvremena psihologija, 8 (2005), 1; 51-62 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 657777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija
(Self-respect, Text anxiety and School achievement of Elementary school pupils)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Tomljenović, Željko

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 8 (2005), 1; 51-62

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
samopoštovanje; anksioznost u ispitnim situacijama; školski uspjeh
(self-concept; text anxiety; school achievement)

Sažetak
Samopoimanje, samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama vrlo su važni za učinak u školi, ne samo u vidu školskog uspjeha kao školske ocjene, već i za pravilan psihofizički razvoj svakog djeteta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kakvo je samopoštovanje i u kojoj je mjeri prisutna anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi kako bi se na osnovi ovih podataka razvio program jačanja samopoštovanja učenika osnovnih škola Šibensko-kninske županije. Istraživanje je provedeno na 214 učenika od 5. do 8. razreda u osnovnoj školi u Kninu tijekom rujna i listopada 2002. godine. Samopoštovanje učenika procijenjeno je Coopersmithovim upitnikom samopoštovanja (SEI), a ispitna anksioznost subskalom ispitne anksioznosti Skale anksioznosti za djecu (SKAD) autorice Anite Vulić-Prtorić. Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta s većim varijabilitetom iz školskih imenika. Rezultati analiza varijanci pokazuju da nema značajne razlike u samopoštovanju ni u ispitnoj anksioznosti s obzirom na dob, niti s obzirom na spol učenika. Dobivena je značajna pozitivna povezanost između samopoštovanja i školskog uspjeha, te značajna negativna povezanost između ispitne anksioznosti i samopoštovanja, kao i školskog uspjeha. Analizom varijance je utvrđeno da se učenici s različitom razinom samopoštovanja, kao i učenici s različitim stupnjem ispitne anksioznosti značajno razlikuju u školskom uspjehu.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Tomljenović, Željko
Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija // Suvremena psihologija, 8 (2005), 1; 51-62 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Nikčević-Milković, A. & Tomljenović, Ž. (2005) Samopoštovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i školski uspjeh kod djece osnovnoškolske dobi, Suvremena psihologija. Suvremena psihologija, 8 (1), 51-62.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Tomljenovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2005}, pages = {51-62}, keywords = {samopo\v{s}tovanje, anksioznost u ispitnim situacijama, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Samopo\v{s}tovanje, anksioznost u ispitnim situacijama i \v{s}kolski uspjeh kod djece osnovno\v{s}kolske dobi, Suvremena psihologija}, keyword = {samopo\v{s}tovanje, anksioznost u ispitnim situacijama, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Tomljenovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2005}, pages = {51-62}, keywords = {self-concept, text anxiety, school achievement}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Self-respect, Text anxiety and School achievement of Elementary school pupils}, keyword = {self-concept, text anxiety, school achievement} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font