Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657704

Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma


Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma // Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 6-7 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 657704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
(Traditional and modern point of preschool curriculum)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka / Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003, 6-7

Skup
Djetinjstvo, razvoj i odgoj

Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 23.05.2003. - 24.05.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
tradicionalno i suvremeno razumijevanje kurikuluma; predškolsko dijete; dječji vrtić
(traditional and modern recognize of preachool curriculum; preschool child; kindergarten)

Sažetak
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, sukonstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njim. Učenje se odvija na način i u vrijeme kada dijete samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njegov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma vezanih za uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos znanosti: Znanstveni doprinos rada je u teorijskoj elaboraciji novog poimanja kurikuluma ranog odgoja, kojeg određuju otvorenost, razvojnost i integriranost. Takvo shvaćanje kurikuluma iziskuje kontinuirano unapređivanje kvalitete odgojnog utjecaja odgajatelja na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos pristupnice u radu je u teorijskoj razradi značajki tradicionalnog i suvremenog predškolskog kurikulukuma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma // Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 6-7 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Petrović-Sočo, B. & Slunjski, E. (2003) Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma. U: Bacalja, R. (ur.)Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Slunjski, Edita}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2003}, pages = {6-7}, keywords = {tradicionalno i suvremeno razumijevanje kurikuluma, pred\v{s}kolsko dijete, dje\v{c}ji vrti\'{c}}, title = {Tradicionalno i suvremeno shva\'{c}anje pred\v{s}kolskog kurikuluma}, keyword = {tradicionalno i suvremeno razumijevanje kurikuluma, pred\v{s}kolsko dijete, dje\v{c}ji vrti\'{c}}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Slunjski, Edita}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2003}, pages = {6-7}, keywords = {traditional and modern recognize of preachool curriculum, preschool child, kindergarten}, title = {Traditional and modern point of preschool curriculum}, keyword = {traditional and modern recognize of preachool curriculum, preschool child, kindergarten}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font