Pregled bibliografske jedinice broj: 657704
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma // Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 6-7 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 657704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
(Traditional and modern point of preschool curriculum)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003, 6-7
Skup
Djetinjstvo, razvoj i odgoj
Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 23.05.2003. - 24.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tradicionalno i suvremeno razumijevanje kurikuluma; predškolsko dijete; dječji vrtić
(traditional and modern recognize of preachool curriculum; preschool child; kindergarten)
Sažetak
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, sukonstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njim. Učenje se odvija na način i u vrijeme kada dijete samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njegov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma vezanih za uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos znanosti: Znanstveni doprinos rada je u teorijskoj elaboraciji novog poimanja kurikuluma ranog odgoja, kojeg određuju otvorenost, razvojnost i integriranost. Takvo shvaćanje kurikuluma iziskuje kontinuirano unapređivanje kvalitete odgojnog utjecaja odgajatelja na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos pristupnice u radu je u teorijskoj razradi značajki tradicionalnog i suvremenog predškolskog kurikulukuma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb