Pregled bibliografske jedinice broj: 657621
Pedagoško-didaktička umijeća suvremenog učitelja u izvođenju nastave
Pedagoško-didaktička umijeća suvremenog učitelja u izvođenju nastave // Pedagogija i kultura / Hrvatić, N., Klapan, A. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 190-197
CROSBI ID: 657621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško-didaktička umijeća suvremenog učitelja u izvođenju nastave
(Pedagogical and didactic skills of modern teacher in teaching process)
Autori
Jurčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Hrvatić, N., Klapan, A.
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
190-197
ISBN
978-953-99167-6-1
Ključne riječi
učitelj, učenik, nastava, kurikulum, umijeća
(teacher, student, teaching, curriculum)
Sažetak
U radu se raspravlja o pitanju kako nastavom utemeljiti optimalni proces poučavanja i učenja. S posebnim naglaskom na učeničko sudjelovanje u izvođenju nastave, od njihova suplaniranja i suorganizacije nastave, u kontekstu kreativnog odnosa prema sadržaju učenja do suodgovornosti, suanalize i vrednovanja nastave, u kontekstu kritike i analize zajedničkog rada. Svrha cjelovitog poučavanja i učenja jest usmjerenost nastave na aktivnost učenika, na razvoj sposobnosti samostalnog učenja te na osposobljenost za kvalitetno upravljanje vlastitim procesom učenja. Prvi i prijeko potreban uvjet za to jest stalno pronalaženje novih rješenja u organizaciji i izvođenju nastave u kojoj učenici aktivno sudjeluju. Njihovo sudjelovanje (aktivno i kritičko reagiranje) potiče unutarnja motivacija (zainteresiranost za nastavni predmet) i izazovna nastavna situacija (povezana učionička i izvanučionička nastava), temeljena na uvažavanju spoznaja iz didaktike i teorije kurikuluma u pogledu postavljanja općih i posebnih ciljeva (didaktičkih zadataka i kompetencija učenika), u izboru nastavnih sadržaja (s obzirom na temeljnu, interdisciplinarnu i povezujuću razinu te s obzirom na količinu pojmova), u didaktičkom pluralizmu nastavnih situacija i strategija (okupljanje i umrežavanje metoda, socijalnih oblika rada i didaktičkih sustava nastave), u izboru didaktičkih sredstava i pomagala te u pogledu vrednovanja učenikova postignuća u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marko Jurčić
(autor)