Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657384

Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece


Petrović-Sočo, Biserka
Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece // School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 291-299 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 657384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece
(Organisational culture of educational institutions and children’s life and learning)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011. / - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 291-299

ISBN
978-953-7210-41-0

Skup
School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kultura odgojno-obrazovne ustanove; kvaliteta življenja i učenja; tranformacijska kultura; refleksija i autorefleksija; odgojna komunikacija
(culture of educational institutions; quality of life and learning; transformational culture; reflection and self-reflection; educational communication)

Sažetak
U radu se određuje organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i stavlja u međuodnos s kvalitetom življenja, učenja i razvoja djece i odraslih u njoj. Budući da su odgojno-obrazovne ustanove mjesta gdje odrasli i djeca u interpersonalnim razmjenama „pokušavaju recipročno razumjeti jedni druge„ (Rinaldi, 2001, str 107), njihove su socijalne interakcije obojene kulturom to jest nepisanim konsenzusom o tome što je u ustanovi važno, kako se u njoj treba ponašati, što, kada, kako i gdje nešto činiti, govoriti i sl.. Upravo iz tih razloga neki znanstvenici određuju kulturu ustanove načinom na koji se u njoj radi jer kultura prožima sve što se u ustanovi događa. I ono što je u procesu življenja i učenja vidljivo, vanjsko – primjerice neka radnja, i ono što ostaje nevidljivo, unutrašnje – to jest smisao koji dijete i/ili odrasli daje toj radnji i kako je shvaća i promišlja. Ukoliko se u ustanovi godinama replicira ustaljena kultura i ne unose promjene, ona stagnira kao i kvaliteta učenja i življenja u njoj. Suprotno, tamo gdje se cijeni sposobnost refleksije i samorefleksije svoje prakse, nastoji na razumijevanju svojih postupaka i postupaka drugih, razgovara o njima i osvještava ih se, na uljuđen način se dopušta razvoj osobnosti svakog člana (Miljak 2002, str.27.). Takve ustanove imaju dinamičnu, tranformacijsku kulturu otvorenu za promjene i razvoj u kojima se poučavanje postupno preusmjerava na kontinuirano suradničko učenje, autokracija u demokraciju a rutinsko življenje u promatranje vlastitog razmišljanja (Senge, 2003) tj.metarazinu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece // School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 291-299 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Petrović-Sočo, B. (2011) Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece. U: School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011..
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2011}, pages = {291-299}, keywords = {kultura odgojno-obrazovne ustanove, kvaliteta \v{z}ivljenja i u\v{c}enja, tranformacijska kultura, refleksija i autorefleksija, odgojna komunikacija}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i \v{z}ivljenje i u\v{c}enje djece}, keyword = {kultura odgojno-obrazovne ustanove, kvaliteta \v{z}ivljenja i u\v{c}enja, tranformacijska kultura, refleksija i autorefleksija, odgojna komunikacija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2011}, pages = {291-299}, keywords = {culture of educational institutions, quality of life and learning, transformational culture, reflection and self-reflection, educational communication}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {Organisational culture of educational institutions and children’s life and learning}, keyword = {culture of educational institutions, quality of life and learning, transformational culture, reflection and self-reflection, educational communication}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font