Pregled bibliografske jedinice broj: 657384
Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece
Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece // School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 291-299 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 657384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece
(Organisational culture of educational institutions and children’s life and learning)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.
/ - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 291-299
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura odgojno-obrazovne ustanove; kvaliteta življenja i učenja; tranformacijska kultura; refleksija i autorefleksija; odgojna komunikacija
(culture of educational institutions; quality of life and learning; transformational culture; reflection and self-reflection; educational communication)
Sažetak
U radu se određuje organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i stavlja u međuodnos s kvalitetom življenja, učenja i razvoja djece i odraslih u njoj. Budući da su odgojno-obrazovne ustanove mjesta gdje odrasli i djeca u interpersonalnim razmjenama „pokušavaju recipročno razumjeti jedni druge„ (Rinaldi, 2001, str 107), njihove su socijalne interakcije obojene kulturom to jest nepisanim konsenzusom o tome što je u ustanovi važno, kako se u njoj treba ponašati, što, kada, kako i gdje nešto činiti, govoriti i sl.. Upravo iz tih razloga neki znanstvenici određuju kulturu ustanove načinom na koji se u njoj radi jer kultura prožima sve što se u ustanovi događa. I ono što je u procesu življenja i učenja vidljivo, vanjsko – primjerice neka radnja, i ono što ostaje nevidljivo, unutrašnje – to jest smisao koji dijete i/ili odrasli daje toj radnji i kako je shvaća i promišlja. Ukoliko se u ustanovi godinama replicira ustaljena kultura i ne unose promjene, ona stagnira kao i kvaliteta učenja i življenja u njoj. Suprotno, tamo gdje se cijeni sposobnost refleksije i samorefleksije svoje prakse, nastoji na razumijevanju svojih postupaka i postupaka drugih, razgovara o njima i osvještava ih se, na uljuđen način se dopušta razvoj osobnosti svakog člana (Miljak 2002, str.27.). Takve ustanove imaju dinamičnu, tranformacijsku kulturu otvorenu za promjene i razvoj u kojima se poučavanje postupno preusmjerava na kontinuirano suradničko učenje, autokracija u demokraciju a rutinsko življenje u promatranje vlastitog razmišljanja (Senge, 2003) tj.metarazinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Biserka Petrović-Sočo
(autor)