Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657367

Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja


Petrović-Sočo, Biserka
Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja // Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 333-343 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 657367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja
(Towards the Pedagogy of Listening and Understanding)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević Lozančić, Anka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 333-343

ISBN
978-953-7210-29-8

Skup
11. dani Mate Demarina

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
predškolsko dijete; odgojitelj; slušanje i razumijevanje; konstruranje i sukonstruiranje znanja; dokumentiranje dječjeg učenja
(preschool children; preschool teacher; listening and understanding; constructing and co-constructing knowledge; documenting children's learning)

Sažetak
Polazeći od teorije socijalnog konstruktivizma i humanističko-razvojnog predškolskog kurikuluma usmjerenog djetetu, u radu se zalažemo za učenje po dječjoj mjeri, učenje onoga što dijete želi učiti, a ne onoga o čemu ga odgojitelj želi poučavati. Aktivnim, empatijskim slušanjem, dokumentiranjem, reflektiranjem i razumijevanjem onoga što i kako dijete osjeća i razumije, a dijete to izražava na sto jezika, odgojitelj umjesto poučavanja treba polaziti od djeteta i proučavati proces njegova učenja. Umjesto usmjeravanja na rezultate (produkte) učenja, odgojitelj treba promatrati i sudjelovati u konstruiranju i sukonstruiranju znanja. Djeca se izražavaju putem različitih medija i simboličkih sustava čime proces učenja čine vidljivim pa je za odgojitelja važno da pronikne u srž procesa u kojem dijete stvara značenja u akciji i obratno, kako znanja prethode njegovim akcijama. Uvidom u proces dječjeg učenja i mišljenja u akciji te slušanjem djetetovih „teorija“ o svijetu, osviješten će odgojitelj moći razumjeti dijete i na temelju toga u danom kontekstu s njim potaknuti transformacijski dijalog. Takav dijalog pak može transformirati odgojiteljev odnos prema djetetu i njegovu učenju, ali i prema vlastitom profesionalnom identitetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja // Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 333-343 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Petrović-Sočo, B. (2010) Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja. U: Jurčević Lozančić, A. (ur.)Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, editor = {Jur\v{c}evi\'{c} Lozan\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2010}, pages = {333-343}, keywords = {pred\v{s}kolsko dijete, odgojitelj, slu\v{s}anje i razumijevanje, konstruranje i sukonstruiranje znanja, dokumentiranje dje\v{c}jeg u\v{c}enja}, isbn = {978-953-7210-29-8}, title = {Prema pedagogiji slu\v{s}anja i razumijevanja}, keyword = {pred\v{s}kolsko dijete, odgojitelj, slu\v{s}anje i razumijevanje, konstruranje i sukonstruiranje znanja, dokumentiranje dje\v{c}jeg u\v{c}enja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, editor = {Jur\v{c}evi\'{c} Lozan\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2010}, pages = {333-343}, keywords = {preschool children, preschool teacher, listening and understanding, constructing and co-constructing knowledge, documenting children's learning}, isbn = {978-953-7210-29-8}, title = {Towards the Pedagogy of Listening and Understanding}, keyword = {preschool children, preschool teacher, listening and understanding, constructing and co-constructing knowledge, documenting children's learning}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font