Pregled bibliografske jedinice broj: 657367
Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja
Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja // Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 333-343 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 657367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema pedagogiji slušanja i razumijevanja
(Towards the Pedagogy of Listening and Understanding)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
/ Jurčević Lozančić, Anka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 333-343
ISBN
978-953-7210-29-8
Skup
11. dani Mate Demarina
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
predškolsko dijete; odgojitelj; slušanje i razumijevanje; konstruranje i sukonstruiranje znanja; dokumentiranje dječjeg učenja
(preschool children; preschool teacher; listening and understanding; constructing and co-constructing knowledge; documenting children's learning)
Sažetak
Polazeći od teorije socijalnog konstruktivizma i humanističko-razvojnog predškolskog kurikuluma usmjerenog djetetu, u radu se zalažemo za učenje po dječjoj mjeri, učenje onoga što dijete želi učiti, a ne onoga o čemu ga odgojitelj želi poučavati. Aktivnim, empatijskim slušanjem, dokumentiranjem, reflektiranjem i razumijevanjem onoga što i kako dijete osjeća i razumije, a dijete to izražava na sto jezika, odgojitelj umjesto poučavanja treba polaziti od djeteta i proučavati proces njegova učenja. Umjesto usmjeravanja na rezultate (produkte) učenja, odgojitelj treba promatrati i sudjelovati u konstruiranju i sukonstruiranju znanja. Djeca se izražavaju putem različitih medija i simboličkih sustava čime proces učenja čine vidljivim pa je za odgojitelja važno da pronikne u srž procesa u kojem dijete stvara značenja u akciji i obratno, kako znanja prethode njegovim akcijama. Uvidom u proces dječjeg učenja i mišljenja u akciji te slušanjem djetetovih „teorija“ o svijetu, osviješten će odgojitelj moći razumjeti dijete i na temelju toga u danom kontekstu s njim potaknuti transformacijski dijalog. Takav dijalog pak može transformirati odgojiteljev odnos prema djetetu i njegovu učenju, ali i prema vlastitom profesionalnom identitetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija