Pregled bibliografske jedinice broj: 656939
Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom
Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom // Dijete i jezik danas: dijete i mediji / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 101-122 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 656939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom
(Informal learning and students' self-assessment of the influence of media on their mastering of the English language)
Autori
Cergol Kovačević, Kristina ; Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas: dijete i mediji
/ Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 101-122
ISBN
978-953-6965-48-9
Skup
Dijete i jezik danas: dijete i mediji
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informalno učenje ; mediji ; jezične vještine ; engleski jezik ; cjeloživotno učenje
(informal learning ; media ; language skills ; English language ; lifelong learning)
Sažetak
U radu se ispituju intenzitet i načini utjecaja medija na ovladavanje jezičnim vje- štinama u engleskome jeziku u osnovnoškolskome i srednjoškolskom obrazo- vanju skupine hrvatskih ispitanika (N=127) koji su u trenutku provođenja istraživanja pohađali drugu godinu studija. Među ispitanicima se nalazio i pod- uzorak studenata engleskoga jezika (N=36). Kao instrument upotrijebljen je upit- nik predstavljen u obliku internetske aplikacije izrađene za potrebe istraživanja. U upitniku je ispitivan utjecaj uređaja kojima se ispitanici služe u svakodnev- nome životu, a preko kojih su bili izloženi engleskom jeziku te su tako informal- no učili taj jezik tijekom svojega osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Informalno učenje definira se kao svjestan ili nesvjestan proces učenja koje nije strukturirano u smislu ciljeva učenja, vremena u kojemu se uči i podučavanja, a kojim se stječu određene vještine. Ispitanici su trebali procijeniti koliko je koji uređaj/medij utjecao na njihovo informalno učenje i razvijanje svake pojedine vještine u engleskome jeziku (slušanje, čitanje, pisanje, govorenje) u osnovnoškol- skome i srednjoškolskom razdoblju. Rezultati su pratili sličnu težnju u slučaju ukupnoga uzorka ispitanika i pod- uzorka studenata engleskoga jezika. Najveći utjecaj na informalno učenje engle- skoga jezika u oba obrazovna razdoblja imali su uređaji kojima se može pre- traživati internet, koji se istaknuo kao ključni medij u razvoju svih četiriju vje- ština, dok gledanje televizije i DVD-a nije igralo značajniju ulogu samo u ovlada- vanju vještinom pisanja. Uređaji za slušanje glazbe imali su značajnu ulogu u usvajanju vještina slušanja i govorenja. U zaključku se predlaže sljedeći korak u kojemu bi se dale preporuke za uporabu spoznaja ovoga i sličnih istraživanja u dodatnome uvježbavanju engleskoga jezi- ka u slobodno vrijeme, a to bi se znanje upotrijebilo u institucionaliziranoj na- stavi. Na taj bi se način ostvarila navika uporabe engleskoga jezika izvan školske klupe, što bi otvorilo put cjeloživotnom održavanju vještina engleskoga jezika i po završetku formalnoga obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb