Pregled bibliografske jedinice broj: 656632
Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti
Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti // Teorija i praksa ranog odgoja / Pehlić Izet, Hasanagić Anela (ur.).
Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenivi, 2012. str. 106-107 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 656632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti
(Introducing natural sciences to preschool child through exploratory activities)
Autori
Badurina, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Teorija i praksa ranog odgoja
/ Pehlić Izet, Hasanagić Anela - Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenivi, 2012, 106-107
Skup
Teorija i praksa ranog odgoja
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prirodoslvlje; aktivno učenje; istraživanje; eksperimentiranje
(natural sciences; active learning; exploration; experimentation)
Sažetak
Suvremeni pedagoški pristup predškolskoj praksi, djetetu omogućuje napuštanje uloge pasivnog primatelja znanja, te mu daje slobodu razvoja i učenja na njemu prirodan način, odnosno kroz vlastito iskustvo. Navedeni pristup utječe na sve aspekte predškolske prakse, pa tako i na ulogu odgajatelja, koja se posebice očituje kroz oblikovanje prostora predškolske ustanove. Težnja suvremenog praktičara je oblikovati prostor koji se sastoji od različitih centara aktivnosti, koji djetetu omogućuju konstrukciju različitih vrsta znanja kroz igru i istraživačke aktivnosti. Pri tome je važno djetetu omogućiti pravo izbora aktivnosti i igre prema vlastitim interesima, kako bi ono moglo biti glavni protagonist u procesu vlastitog razvoja i učenja. Individualan pristup djetetu omogućuje aktivno izgrađivanje novih znanja na temelju postojećih. Postojeća znanja razlikuju se od djeteta do djeteta, kao i načini na koje djeca dolaze do odgovora koji ih zanimaju. Zato je važno djeci ponuditi različite vrste poticaja i aktivnosti koje će zadovoljiti njihove različite interese. Jedan od načina na koji se može njegovati dječja urođena znatiželja i motiviranost za učenje je omogućavanje aktivnog bavljenja prirodoslovljem kroz istraživanje i eksperimentiranje. Dijete od rođenja istražuje svijet oko sebe, a prirodoslovlje, kao dio tog svijeta, za dijete predstavlja nešto mistično i interesantno, što ga potiče na promatranje, eksperimentiranje, donošenje hipoteza i zaključaka na temelju vlastite aktivnosti. Na taj način dijete gradi znanje koje za njega ima svrhu i smisao. U radu se iznose suvremeni pedagoški stavovi vezani uz način učenja djeteta, kao i načini na koji se dijete može uvesti u svijet prirodoslovlja kroz različite vrste istraživačkih aktivnosti. Ključne riječi: prirodoslovlje, aktivno učenje, istraživanje, eksperimentiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija