Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656484

Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta


Petrović-Sočo, Biserka
Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta // Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 185-196 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 656484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta
(Interdependence of early education curriculum and institutionalised context)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 185-196

ISBN
978-953-7210-24-3

Skup
Curriculums of early and compulsory education, ECNSI 2009 Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
okruženje za učenje; djeca rane dobi; odgojitelj; kakvoća institucijskog konteksta; su-konstrukcija kurikuluma
(learning surroundings; young children; preschool teacher; quality of institutionalised context; co-constructing curriculum)

Sažetak
Dijete rane dobi uči živeći, u interakciji sa svojim fizičkim i socijalnim okruženjem. Pritom mu se znanje ne prenosi (transmisijski pristup), već ga dijete konstruira i sukonstruira s naprednijim vršnjacima i odraslima (transakcijski pristup). Upravo s tom, novom paradigmom učenja uloga okruženja u institucijskom odgoju i obrazovanju djece rane dobi postaje sve snažnija i važnija pa neki autori drže da je u samom okruženju satkan velik dio kurikuluma. Drugim riječima dinamična i međuovisna kakvoća socijalne, prostorno-materijalne i vremenske organizacije ustanove za rani odgoj i obrazovanje u velikoj mjeri određuje kakvoću dječjega življenja i učenja u njoj. Što će, zašto, s kim, kako, gdje i kada dijete učiti u institucijskom kontekstu ovisi najviše o odgojiteljima koji to okruženje za učenje stvaraju i mijenjaju i koji su i sami njegov dio. Dijete uči ono što doživljava pa je iz tih razloga presudno kako odgojitelji shvaćaju kurikulum i kako ga implementiraju u svakodnevnom odgojno-obrazovnom procesu (teorija u akciji). Kako ga odgojitelji shvaćaju i „prevode“ u svakodnevnu praksu ovisi pak o tome kakvu „sliku djeteta“ i njegovih mogućnosti za učenje imaju i kako shvaćaju svoju ulogu i ulogu okruženja u dječjem učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta // Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 185-196 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Petrović-Sočo, B. (2009) Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta. U: Bouillet, D. & Matijević, M. (ur.)Curriculums of early and compulsory education.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2009}, pages = {185-196}, keywords = {okru\v{z}enje za u\v{c}enje, djeca rane dobi, odgojitelj, kakvo\'{c}a institucijskog konteksta, su-konstrukcija kurikuluma}, isbn = {978-953-7210-24-3}, title = {Me\djuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta}, keyword = {okru\v{z}enje za u\v{c}enje, djeca rane dobi, odgojitelj, kakvo\'{c}a institucijskog konteksta, su-konstrukcija kurikuluma}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2009}, pages = {185-196}, keywords = {learning surroundings, young children, preschool teacher, quality of institutionalised context, co-constructing curriculum}, isbn = {978-953-7210-24-3}, title = {Interdependence of early education curriculum and institutionalised context}, keyword = {learning surroundings, young children, preschool teacher, quality of institutionalised context, co-constructing curriculum}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font