Pregled bibliografske jedinice broj: 656484
Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta
Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta // Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 185-196 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 656484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskog konteksta
(Interdependence of early education curriculum and institutionalised context)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Curriculums of early and compulsory education
/ Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 185-196
ISBN
978-953-7210-24-3
Skup
Curriculums of early and compulsory education, ECNSI 2009 Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
okruženje za učenje; djeca rane dobi; odgojitelj; kakvoća institucijskog konteksta; su-konstrukcija kurikuluma
(learning surroundings; young children; preschool teacher; quality of institutionalised context; co-constructing curriculum)
Sažetak
Dijete rane dobi uči živeći, u interakciji sa svojim fizičkim i socijalnim okruženjem. Pritom mu se znanje ne prenosi (transmisijski pristup), već ga dijete konstruira i sukonstruira s naprednijim vršnjacima i odraslima (transakcijski pristup). Upravo s tom, novom paradigmom učenja uloga okruženja u institucijskom odgoju i obrazovanju djece rane dobi postaje sve snažnija i važnija pa neki autori drže da je u samom okruženju satkan velik dio kurikuluma. Drugim riječima dinamična i međuovisna kakvoća socijalne, prostorno-materijalne i vremenske organizacije ustanove za rani odgoj i obrazovanje u velikoj mjeri određuje kakvoću dječjega življenja i učenja u njoj. Što će, zašto, s kim, kako, gdje i kada dijete učiti u institucijskom kontekstu ovisi najviše o odgojiteljima koji to okruženje za učenje stvaraju i mijenjaju i koji su i sami njegov dio. Dijete uči ono što doživljava pa je iz tih razloga presudno kako odgojitelji shvaćaju kurikulum i kako ga implementiraju u svakodnevnom odgojno-obrazovnom procesu (teorija u akciji). Kako ga odgojitelji shvaćaju i „prevode“ u svakodnevnu praksu ovisi pak o tome kakvu „sliku djeteta“ i njegovih mogućnosti za učenje imaju i kako shvaćaju svoju ulogu i ulogu okruženja u dječjem učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija