Pregled bibliografske jedinice broj: 656470
Značajke suvremenog naspram tradicionalnog kurikuluma ranog odgoja
Značajke suvremenog naspram tradicionalnog kurikuluma ranog odgoja // Pedagogijska istraživanja, 6 (2009), 1-2; 123-138 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 656470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajke suvremenog naspram tradicionalnog kurikuluma ranog odgoja
(Characteristics of the Contemporary versus Traditional Early Education Curriculum)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 6
(2009), 1-2;
123-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
tradicionalni kurikulum; suvremeni kurikulum; biheviorizam; humanističko-razvojna koncepcija; učenje djece predškolske dobi
(traditional curriculum; contemporary curriculum; behaviourism; humanistic-developmental model; early age learning)
Sažetak
Polazi se od pojašnjenja stare i nove paradigme na kojima se utemeljuju kurikulumi ranoga odgoja. Dok tradicionalni kurikulum polazi od biheviorizma i poučavanja djece prenošenjem znanja, suvremeni kurikulum se utemeljuje na humanističko-razvojnoj koncepciji ranoga odgoja, usmjerenoj djetetu i su-konstruiranju znanja. U svezi s tim nadalje se paralelno prikazuju i uspoređuju značajke nekih dimenzija tradicionalnog i suvremenog kurikuluma kao što su: filozofija kurikuluma, svojstva tradicionalno i suvremeno organiziranog institucijskoga konteksta, socijalne interakcije, uloge odgojitelja, metode učenja, suradnje s roditeljima i drugih dimenzija te njihovo djelovanje na dječje ponašanje i učenje. Autorica se u radu zalaže za humanističko-razvojni kurikulum koji teži emancipaciji djece i odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts