Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656467

Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju?


Petrović-Sočo, Biserka
Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju? // Prema kulturi (samo)vrjednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene / Ljubetić, Maja ; Mendeš Branimir (ur.).
Split: Nomen Nostrum Mudnić, 2012. str. 101-115


CROSBI ID: 656467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju?
(Kindergarten Culture - an Obstacle or an Incetive to the Development?)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Prema kulturi (samo)vrjednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene

Urednik/ci
Ljubetić, Maja ; Mendeš Branimir

Izdavač
Nomen Nostrum Mudnić

Grad
Split

Godina
2012

Raspon stranica
101-115

ISBN
978-953-57365-0-9

Ključne riječi
kultura vrtića, međuovisnost kurikuluma, kulture i institucijskoga konteksta ustanove, socijalno učenje djece i odraslih, promjene i razvoj
(kindergarten culture, interdepedence of curriculum, cultural and institutional context of institutions, social learning in children and adults, changes and development)

Sažetak
U radu se određuje kultura vrtića kao dinamična ukupnost zajedničkih vrijednosti, uvjerenja, normi, rituala, navika i ponašanja odraslih o kojima velikim dijelom ovisi način na koji se u vrtiću radi. Potom se propituje složena međuovisnost kulture, kvalitete kurikuluma i institucijskog konteksta. Ukoliko se u ustanovi godinama replicira ustaljena kultura i ne unose promjene, ona stagnira kao i kvaliteta učenja i življenja djece i odraslih u njoj. Izostaje zajedničko stvaranje kurikuluma, unapređivanje institucijskoga konteksta za socijalno, interakcijsko učenje i sukonstrukciju znanja kroz demokratski dijalog, pa takva tradicionalna, izolacijska kultura postaje preprekom razvoju vrtića. Tamo gdje se cijeni otvorenost i tolerantnost, njeguje kultura simetričnih interpersonalnih odnosa i sposobnost refleksije i samorefleksije prakse prevladava ozračje za mijenjanje i unaprjeđivanje kulture. U tim ustanovama provode se akcijska istraživanja s ciljem podizanja kvalitete kurikuluma i institucijskoga konteksta i na uljuđen se način dopušta razvoj svakog člana vrtića. Takve ustanove imaju dinamičnu, tranformacijsku kulturu koja omogućuje i potiče promjene i razvoj. U njima se poučavanje preusmjerava na kontinuirano suradničko učenje, autokracija u demokraciju, a rutinsko se življenje podiže na metarazinu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju? // Prema kulturi (samo)vrjednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene / Ljubetić, Maja ; Mendeš Branimir (ur.).
Split: Nomen Nostrum Mudnić, 2012. str. 101-115
Petrović-Sočo, B. (2012) Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju?. U: Ljubetić, M. & Mendeš Branimir (ur.) Prema kulturi (samo)vrjednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene. Split, Nomen Nostrum Mudnić, str. 101-115.
@inbook{inbook, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, editor = {Ljubeti\'{c}, M. and Mende\v{s} Branimir}, year = {2012}, pages = {101-115}, keywords = {kultura vrti\'{c}a, me\djuovisnost kurikuluma, kulture i institucijskoga konteksta ustanove, socijalno u\v{c}enje djece i odraslih, promjene i razvoj}, isbn = {978-953-57365-0-9}, title = {Kultura vrti\'{c}a - prepreka ili poticaj razvoju?}, keyword = {kultura vrti\'{c}a, me\djuovisnost kurikuluma, kulture i institucijskoga konteksta ustanove, socijalno u\v{c}enje djece i odraslih, promjene i razvoj}, publisher = {Nomen Nostrum Mudni\'{c}}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, editor = {Ljubeti\'{c}, M. and Mende\v{s} Branimir}, year = {2012}, pages = {101-115}, keywords = {kindergarten culture, interdepedence of curriculum, cultural and institutional context of institutions, social learning in children and adults, changes and development}, isbn = {978-953-57365-0-9}, title = {Kindergarten Culture - an Obstacle or an Incetive to the Development?}, keyword = {kindergarten culture, interdepedence of curriculum, cultural and institutional context of institutions, social learning in children and adults, changes and development}, publisher = {Nomen Nostrum Mudni\'{c}}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font