Pregled bibliografske jedinice broj: 656404
IZVANUČIONIČKA NASTAVA – ŠKOLA U PRIRODI
IZVANUČIONIČKA NASTAVA – ŠKOLA U PRIRODI, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, ZAGREB
CROSBI ID: 656404 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IZVANUČIONIČKA NASTAVA – ŠKOLA U PRIRODI
(Outdoor Education – Education in Nature)
Autori
Takač, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
ZAGREB
Datum
30.09
Godina
2013
Stranica
59
Mentor
Nada Vijtiuk
Ključne riječi
izvanučionička nastava; škola u prirodi; četvrti razred prvog obrazovnog ciklusa; učenik
(outdoor education; schools in nature; fourth grade in primary education; student)
Sažetak
U diplomskom radu Izvanučionička nastava – škola u prirodi opisan je pojam izvanučionička nastava, upoznaje nas s vrstama izvanučioničke nastave te kako se one provode. Izvanučionička nastava dio je odgojno-obrazovnog procesa koji ima veliko spoznajno značenje jer se nastava povezuje sa stvarnošću. Ona ima veliko metodološko značenje jer učenici istraživanjem u prirodi pronalaze najbolje putove i načine spoznavanja. Takvim radom učenici međusobno bolje surađuju i uspostavljaju bliže odnose s učiteljem, a i takva nastava orijentirana je na učenika. S obzirom da postoji nekoliko vrsta izvanučioničke nastave, učitelj će odabrati onu koja je najprikladnija dobi učenika te sadržaju koji će se realizirati izvanučioničkom nastavom. Da bi izvanučionička nastava uspjela, važna je dobra priprema učitelja koja će osigurati uspješnost, kvalitetno i dugotrajno znanje učenika. Učitelji bi trebali težiti da učenici što više sadržaja iz prirode i društva usvajaju aktivno, istraživačkim radom u izvanučioničkoj nastavi jer tako usvojeno znanje doista ostaje trajno. U radu je kao poseban oblik izvanučioničke nastave objašnjena škola u prirodi. Ona je poseban vid cjelodnevnoga organiziranog odgojno-obrazovnog rada škole sa smještajem, koji se ostvaruje izvan mjesta stanovanja, u prirodnoj sredini, a podrazumijeva i prošireno pedagoško djelovanje putem aktivnosti u slobodnom vremenu. Tema istraživanja provedena u četvrtim razredima osnovne škole je ekološka svijest učenika. Rezultati su pokazali kako učenici primjenjuju ekološka pravila u školi i obitelji što potvrđuje njihovu ekološku osviještenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Nada Vijtiuk
(mentor)