Pregled bibliografske jedinice broj: 655958
Igra u nastavi hrvatskoga jezika
Igra u nastavi hrvatskoga jezika // Teorija i praksa ranog odgoja / Pehlić, Izet ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje islamskog pedagoškog univerziteta u Zenici, 2012. str. 98-100 (demonstracija, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 655958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igra u nastavi hrvatskoga jezika
(Games in Croatian Language Teaching)
Autori
Kolaković, Sanja ; Vuić, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Teorija i praksa ranog odgoja
/ Pehlić, Izet ; Hasanagić, Anela - Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje islamskog pedagoškog univerziteta u Zenici, 2012, 98-100
ISBN
978-9958-697-20-3
Skup
Teorija i praksa ranog odgoja
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezična igra; didaktička igra; hrvatski jezik; motivacija; učitelji
(language games; didactic games; croatian language; motivation; teachers)
Sažetak
Igra je djetetova primarna i prirodna aktivnost. U predškolskoj dobi dijete kroz igru stječe prva samostalna iskustva u interakciji s okolinom. Povijesni pregled i analiza uloge igre u ontogenteskom i filogentskom razvoju upućuje na zaključak da je igra istodobno osobno i zajedničko stvaralačko iskustvo, način samospoznavanja i socijalizacije. Nastavnim planom i programom za osnovne škole (2006.) za nastavni predmet hrvatski jezik u poučavanju nastavnih sadržaja predviđa se uporaba didaktičke igre. Da bismo odgovorili na pitanje o korištenju didaktičke igre u nastavi hrvatskoga jezika od prvog do četvrtog razreda, provedeno je istraživanje kojemu je cilj bio utvrditi koje igre učitelji koriste u nastavi hrvatskoga jezika, u kojim vrstama nastavnih sati i u kojim nastavnim etapama. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 učitelja i učiteljica razredne nastave na području 6 županija (Karlovačka, Sisačko-moslavačka, Požeško- slavonska, Virovitičko-podravska, Zagrebačka i Brodsko-posavska), u 11 gradova (Zagreb, Karlovac, Vojnić, Petrinja, Sisak, Dvor, Kutina, Lipik, Požega, Virovitica i Nova Gradiška) te u 16 škola. Analiza dobivenih rezultata pokazuje da postoje značajne razlike u korištenju igara s obzirom na tip sata i s obzirom na dob i stručnu spremu učitelja i učiteljica. Igra je motivirajući čimbenik u usvajanju nastavnih sadržaja koji se tako naučeni trajno pamte. Jezične igre mogu biti prostor slobode i zajedništva učenika i učitelja u kreiranju novih načina učenja i poučavanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija