Pregled bibliografske jedinice broj: 655904
Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi
Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 415-426 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 655904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi
(Relations between motor and social competences of preschool children)
Autori
Šerbetar, Ivan ; Jurčević-Lozančić, Anka ; Kurić, Žarko
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 61
(2012), 4;
415-426
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
motoričke kompetencije ; socijalne kompetencije ; djeca predškolske dobi ; razlike prema spolu
(motor competences ; social competences ; preschool children ; gender differences)
Sažetak
Na uzorku od 83 djece (42 dječaka), predškolske dobi (prosjek: 5 godina i 7 mjeseci), ispitane su globalne relacije motoričkih i socijalnih kompetencija. Korišteni su Motorički test za djecu od 4 – 6 godina (Motoriktest für vier-bis sechsjärige Kinder - MOT 4-6 ; Zimmer and Volkamer, 1987.) i Upitnik o socijalnom ponašanju predškolskog djeteta (Preschool Social Behaviour Questionnaire ; Tremblay i sur., 1992.). Razlike između djevojčica i dječaka nisu pronađene u motoričkim kompetencijama no u socijalnim kompetencijama su djevojčice ostvarile značajno više rezultate od dječaka (t = -2.27, p = .03). Bruto rezultati u MOT 4-6 su pretvoreni u motorički kvocijent, sukladno normama testa i na taj način su djeca podijeljena u 5 skupina. U skupinama slabo razvijenih sposobnosti bilo je više dječaka (N=10) nego djevojčica (N=5). Ustanovljena je statistički značajna Pearsonova korelacija između MOT 4-6 i socijalnih kompetencija za djevojčice (r = .49 ; p< .05), ali ne i za dječake. ANOVA 2x3 (spol x motorički rang) je pokazala značajnu interakciju spola i motoričkog ranga [F(2, 77)=3.82, p= .026], iako je veličina učinka bila mala (parcijalna eta kvadrirano = .090). Post hoc test, prema Bonferroniju, je pokazao kako su se djevojčice s visokim motoričkim i socijalnim kompetencijama značajno razlikovale od drugih skupina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts