Pregled bibliografske jedinice broj: 655882
Ne/početne metode početnoga čitanja i pisanja
Ne/početne metode početnoga čitanja i pisanja // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost / Bežen Ante, Pavlićević-Franjić Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 276-282
CROSBI ID: 655882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ne/početne metode početnoga čitanja i pisanja
(Proven teaching methods for teaching reading and writing to beginners)
Autori
Selak, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost
Urednik/ci
Bežen Ante, Pavlićević-Franjić Dunja
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
276-282
ISBN
978-953-7210-33-5
Ključne riječi
nastavne metode, empirizam, početno čitanje, neprosvijećenost, početno pisanje, spekulacija
(teaching methods, empiricism, initial reading, lack of education, initial writing, speculation)
Sažetak
U radu se raspravlja o nastavnim metodama koje se primijenjuju, ili su se nekoć primijenjivale, pri učenju početnoga čitanja i pisanja. Sredinom pretprošloga stoljeća Adolfo Veber Tkalčević upozorava: "Mnoga jur minu godina, što se naša mladež čitati uči, pa je li u našoj domovini što učinjeno, da joj se taj mučan posao poněšto barem olakša. Naši dědi predstavljajuć svojim životom věrnu sliku neprosvětjenoga i neugladjenoga duha, veršili su mehanički svoju dužnost, a za popravak nisu baš ništa marili. A i zašto bi. Tà njim je uvěk pred očima treptila ona poslovica: "tako su naši stari dělali pak su svega dosti imali… O da je prie sto godinah kresnula iskra sversi shodniega podučavanja u čitanju, koliko truda i muke bi se tu prištedilo, koliko dobra učinilo i na koliko bi se blagostanje ukupnoga naroda promaknulo bilo!" Je li Tkalčevićevo upozorenje i dandanas aktualno, koliko su metode za koje se zalagao zastarjele, na čemu su utemeljene, na čijim iskustvima oprimjerene, najposlije: je li ih moguće uspoređivati sa suvremenim metodama i današnjim potrebama, odnosno senzibilitetom učenika i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija