Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655808

Povezanost između samopoštovanja i suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi


Vedrana Špičko
Povezanost između samopoštovanja i suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 655808 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost između samopoštovanja i suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi
(Relationship between self-esteem and coping with school failure)

Autori
Vedrana Špičko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
Podatak o recenziji nije dostupan

Godina
2013

Stranica
48

Mentor
Majda Rijavec

Ključne riječi
stres; strategije suočavanja; samopoštovanje; neuspjeh u školi
(stress; coping strategies; self-esteem; school failure)

Sažetak
Specifičan izvor stresa u djece školske dobi jest neuspjeh u školi, odnosno dobivanje negativne ili lošije ocjene nego što je dijete očekivalo. Primjena učinkovitih strategija suočavanja sa stresom od iznimne je važnosti u toj situaciji jer bi u protivnom dijete moglo trpjeti negativne posljedice. Poznato je da je samopoštovanje povezano s različitim indikatorima pozitivne prilagodbe djece pa se ovim istraživanjem željelo ispitati je li to slučaj i u području strategija suočavanja sa stresom. Dakle, cilj istraživanja bio je odrediti odnos između samopoštovanja i strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi. Istraživanje je provedeno u četvrtim razredima osnovne škole i njime je obuhvaćeno 129 ispitanika. Pri tome su primijenjeni sljedeći instrumenti: Rosenbergova skala samopoštovanja (RSE, Rosenberg, 1965) i Upitnik „Strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi“ (Brdar i Rijavec, 1997). Rezultati istraživanja pokazali su kako postoji povezanost između samopoštovanja i strategija suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi. Što je razina samopoštovanja veća, povećava se vjerojatnost problemskog suočavanja, emocionalne reakcije su smanjene, a ispitanici manje krive sebe za lošu ocjenu. Vrijedi i obratno – niža razina samopoštovanja uzrok je izraženijim emocionalnim reakcijama i samookrivljavanju, a neuspjeh se pripisuje nedostatku sposobnosti. Jedan od problema istraživanja bio je ispitati rodne razlike u samopoštovanju i strategijama suočavanja sa stresom. Rezultati su pokazali kako nema rodnih razlika u samopoštovanju između ispitanika ovog istraživanja, ali su se pokazale razlike u nekim strategijama suočavanja. Dječaci su skloniji izražavanju negativnih emocionalnih reakcija pri dobivanju loše ocjene, dok će djevojčice u toj situaciji češće tražiti socijalnu podršku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vedrana Špičko
Povezanost između samopoštovanja i suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Vedrana Špičko (2013) 'Povezanost između samopoštovanja i suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2013}, pages = {48}, keywords = {stres, strategije suo\v{c}avanja, samopo\v{s}tovanje, neuspjeh u \v{s}koli}, title = {Povezanost izme\dju samopo\v{s}tovanja i suo\v{c}avanja sa stresom zbog neuspjeha u \v{s}koli}, keyword = {stres, strategije suo\v{c}avanja, samopo\v{s}tovanje, neuspjeh u \v{s}koli}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2013}, pages = {48}, keywords = {stress, coping strategies, self-esteem, school failure}, title = {Relationship between self-esteem and coping with school failure}, keyword = {stress, coping strategies, self-esteem, school failure}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font