Pregled bibliografske jedinice broj: 655803
Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave
Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave
(Test anxiety and coping with academic failure in lower and upper grades of elementary school)
Autori
Šimica Mihaljević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2007
Stranica
140
Mentor
Majda Rijavec
Ključne riječi
strah od ispitivanja; suočavanje sa stresom; školski neuspjeh; samopoštovanje;
(test anxiety; coping with stress; school failure; self-esteem; lower grade students; upper grade students)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se učenici razredne nastave u odnosu na učenike predmetne nastave u strahu od ispitivanja, suočavanju sa stresom zbog neuspjeha i samopoštovanju. Također smo željeli utvrditi i spolne razlike u strategijama suočavanja sa stresom i strahu od ispitivanja te u kojoj mjeri ispitivane dimenzije mogu biti prediktori školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 262 učenika razredne i predmetne nastave u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi u mjesecu travnju, 2006. godine. Utvrđene su značajne spolne razlike u strahu od ispitivanja i škole i u strategijama suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi. Dječaci imaju veći strah od učitelja i ispitivanja nego djevojčice, dok djevojčice imaju veće psihosomatske simptome i sklonije su izbjegavanju škole. Dječaci su skloniji suočavanju usmjerenom na emocije, a djevojčice problemu usmjerenom suočavanju. Učenici razredne i predmetne nastave razlikuju se u strahu od ispitivanja i suočavanju. Učenici sedmog razreda imaju manji strah od učitelja i ispitivanja nego učenici četvrtog razreda. Nije utvrđena značajna razlika između učenika četvrtog i petog razreda ni u jednoj ispitivanoj dimenziji. Učenici četvrtog i petog razreda skloniji su problemu, ali i emocijama usmjerenom suočavanju. Učenici s visokim strahom od ispitivanja koriste lošije strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene. Strah od ispitivanja, suočavanje sa stresom i samopoštovanje, značajni su prediktori školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija