Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655791

Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole


Irena Sremić
Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole, 2010., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 655791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole
(Perception of parental style, optimism and academic achievement in elementary school children)

Autori
Irena Sremić

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
Podatak o recenziji nije dostupan

Godina
2010

Stranica
76

Mentor
Majda Rijavec

Ključne riječi
roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomiji; roditeljska toplina; školski uspjeh
(parental involvement; parental support; parental warmth; academic achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi međusobnu povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila (kroz percipiranu roditeljsku uključenost, percipiranu roditeljsku podršku autonomiju i percipiranu roditeljsku toplinu, posebno za majku i posebno za oca), optimizma, pesimizma i školskog uspjeha kod učenika sedmih i osmih razreda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 179 učenika predmetne nastave u dvije osnovne škole u mjesecu siječnju, 2009. godine. Korišteni su Upitnik za određivanje atribucijskog stila kod djece autora Nadine Kaslow i Richard Tanenbauma (Seligman , Peterson, Kaslow, Tannenbaum, Alloy i Abramson., 1984) i Upitnik percepcije roditelja (Grolnick, Ryan i Deci, 1991). Rezultati su pokazali da su sve dimenzije roditeljskoga odgojnog stila značajno pozitivno povezane s optimizmom, a negativno s pesimizmom. Također su značajno pozitivno povezane sa svim mjerama školskog uspjeha. Optimizam je pozitivno, a pesimizam negativno povezan sa školskim uspjehom. Varijable i majčinog i očevog roditeljskog ponašanja značajne su za opći uspjeh i uspjeh iz hrvatskog jezika, dok je za uspjeh iz matematike značajnije roditeljsko ponašanje oca, posebno njegova uključenost i podrška autonomiji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Irena Sremić
Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole, 2010., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Irena Sremić (2010) 'Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2010}, pages = {76}, keywords = {roditeljska uklju\v{c}enost, roditeljska podr\v{s}ka autonomiji, roditeljska toplina, \v{s}kolski uspjeh}, title = {Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i \v{s}kolskog uspjeha kod u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {roditeljska uklju\v{c}enost, roditeljska podr\v{s}ka autonomiji, roditeljska toplina, \v{s}kolski uspjeh}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2010}, pages = {76}, keywords = {parental involvement, parental support, parental warmth, academic achievement}, title = {Perception of parental style, optimism and academic achievement in elementary school children}, keyword = {parental involvement, parental support, parental warmth, academic achievement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font