Pregled bibliografske jedinice broj: 655791
Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole
Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole, 2010., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila, optimizma i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole
(Perception of parental style, optimism and academic achievement in elementary school children)
Autori
Irena Sremić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2010
Stranica
76
Mentor
Majda Rijavec
Ključne riječi
roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomiji; roditeljska toplina; školski uspjeh
(parental involvement; parental support; parental warmth; academic achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi međusobnu povezanost percepcije roditeljskog odgojnog stila (kroz percipiranu roditeljsku uključenost, percipiranu roditeljsku podršku autonomiju i percipiranu roditeljsku toplinu, posebno za majku i posebno za oca), optimizma, pesimizma i školskog uspjeha kod učenika sedmih i osmih razreda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 179 učenika predmetne nastave u dvije osnovne škole u mjesecu siječnju, 2009. godine. Korišteni su Upitnik za određivanje atribucijskog stila kod djece autora Nadine Kaslow i Richard Tanenbauma (Seligman , Peterson, Kaslow, Tannenbaum, Alloy i Abramson., 1984) i Upitnik percepcije roditelja (Grolnick, Ryan i Deci, 1991). Rezultati su pokazali da su sve dimenzije roditeljskoga odgojnog stila značajno pozitivno povezane s optimizmom, a negativno s pesimizmom. Također su značajno pozitivno povezane sa svim mjerama školskog uspjeha. Optimizam je pozitivno, a pesimizam negativno povezan sa školskim uspjehom. Varijable i majčinog i očevog roditeljskog ponašanja značajne su za opći uspjeh i uspjeh iz hrvatskog jezika, dok je za uspjeh iz matematike značajnije roditeljsko ponašanje oca, posebno njegova uključenost i podrška autonomiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija