Pregled bibliografske jedinice broj: 655780
Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi
Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi, 2008., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655780 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi
(Efficacy of program for teaching coping with school failure to pulis)
Autori
Stojčević, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2008
Stranica
98
Mentor
Rijavec, Majda
Ključne riječi
osnovna škola; stres; strategije suočavanja; ciljne orijentacije; učenje uspješnog suočavanja
(elementary school; stress; coping strategies; goal orientations; teaching successful coping)
Sažetak
Loša ocjena ili ocjena manja od one koje je dijete očekivalo najčešći je izvor stresa u djece školske dobi. Dosadašnja istraživanja pokazuju da razni programi poučavanja strategijama suočavanja i uvježbavanja upotrebe strategija u specifičnim stresnim situacijama mogu povećati repertoar suočavanja i poboljšati kognitivno funkcioniranje učenika. Učenike treba poučavati upotrebi strategije rješavanja problema kao djelotvornom načinu suočavanja sa situacijom školskog neuspjeha. Provedeno je istraživanje s ciljem provjere djelotvornosti Programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene (autor: Sanja Bakarčić) na uzorku od 90 učenika trećeg i četvrtog razreda osnovne škole, podijeljenih u eksperimentalnu (n=45) i kontrolnu skupinu (n=45). Ispitanici eksperimentalne skupine pohađali su osam radionica u kojima su učili i uvježbavali strategije i vještine vezane uz uspješno suočavanje sa stresom zbog loše ocjene. Ispitivan je efekt programa na strategije suočavanja s lošom ocjenom i na ciljne orijentacije. Rezultati pokazuju pozitivan učinak programa na razvijanje pozitivnih (Rješavanje problema) strategija suočavanja. Značajnije promjene ne nalazimo u mjerenju ciljnih orijentacija učenika. Utvrđeno je da djevojčice više koriste suočavanje usmjereno na problem, a dječaci više suočavanje koje je usmjereno na emocije. Stariji učenici više se samookrivljavaju i više su usmjereni na izvedbu. Rezultati su komentirani u kontekstu nalaza prethodnih istraživanja, dominantnih teorijskih pristupa stresu i suočavanju te metodoloških specifičnosti ovoga rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija