Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655778

Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi


Stojčević, Anita
Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi, 2008., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 655778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi
(Efficacy of the program for teaching pupils coping with stress from academic failure)

Autori
Stojčević, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
Podatak o recenziji nije dostupan

Godina
2008

Stranica
98

Mentor
Majda Rijavec

Ključne riječi
osnovna škola; stres; strategije suočavanja; ciljne orijentacije; učenje uspješnog suočavanja
(elementary school; stress; coping strategies; goal orientations)

Sažetak
Loša ocjena ili ocjena manja od one koje je dijete očekivalo najčešći je izvor stresa u djece školske dobi. Dosadašnja istraživanja pokazuju da razni programi poučavanja strategijama suočavanja i uvježbavanja upotrebe strategija u specifičnim stresnim situacijama mogu povećati repertoar suočavanja i poboljšati kognitivno funkcioniranje učenika. Učenike treba poučavati upotrebi strategije rješavanja problema kao djelotvornom načinu suočavanja sa situacijom školskog neuspjeha. Provedeno je istraživanje s ciljem provjere djelotvornosti Programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene (autor: Sanja Bakarčić) na uzorku od 90 učenika trećeg i četvrtog razreda osnovne škole, podijeljenih u eksperimentalnu (n=45) i kontrolnu skupinu (n=45). Ispitanici eksperimentalne skupine pohađali su osam radionica u kojima su učili i uvježbavali strategije i vještine vezane uz uspješno suočavanje sa stresom zbog loše ocjene. Ispitivan je efekt programa na strategije suočavanja s lošom ocjenom i na ciljne orijentacije. Rezultati pokazuju pozitivan učinak programa na razvijanje pozitivnih (Rješavanje problema) strategija suočavanja. Značajnije promjene ne nalazimo u mjerenju ciljnih orijentacija učenika. Utvrđeno je da djevojčice više koriste suočavanje usmjereno na problem, a dječaci više suočavanje koje je usmjereno na emocije. Stariji učenici više se samookrivljavaju i više su usmjereni na izvedbu. Rezultati su komentirani u kontekstu nalaza prethodnih istraživanja, dominantnih teorijskih pristupa stresu i suočavanju te metodoloških specifičnosti ovoga rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Stojčević, Anita
Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi, 2008., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Stojčević, A. (2008) 'Provjera djelotvornosti programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u osnovnoj školi', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Stoj\v{c}evi\'{c}, Anita}, year = {2008}, pages = {98}, keywords = {osnovna \v{s}kola, stres, strategije suo\v{c}avanja, ciljne orijentacije, u\v{c}enje uspje\v{s}nog suo\v{c}avanja}, title = {Provjera djelotvornosti programa u\v{c}enja strategija suo\v{c}avanja sa stresom zbog lo\v{s}e ocjene u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {osnovna \v{s}kola, stres, strategije suo\v{c}avanja, ciljne orijentacije, u\v{c}enje uspje\v{s}nog suo\v{c}avanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Stoj\v{c}evi\'{c}, Anita}, year = {2008}, pages = {98}, keywords = {elementary school, stress, coping strategies, goal orientations}, title = {Efficacy of the program for teaching pupils coping with stress from academic failure}, keyword = {elementary school, stress, coping strategies, goal orientations}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font