Pregled bibliografske jedinice broj: 655746
Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji
Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji // Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebui Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2010. str. 410-424 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 655746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji
(Reading Habits and Information Needs of Students Studyng at Faculty of Teacher Education at the Department Petrinja)
Autori
Vuić, Božica ; Tominac, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost
/ Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja - Zagreb : Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebui Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2010, 410-424
ISBN
978-953-7210-33-5
Skup
Treći specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2010. - 15.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strategije čitanja; informacijsko-komunikacijske tehnologije; čitanje; cjeloživotno učenje; informacijske potrebe studenata; informacijska pismenost
(reading strategies; information-communication technologies; reading; life long learning; student's informations needs; information literacy)
Sažetak
U prvom dijelu ovoga rada nastoji se odgovoriti na pitanje što je čitanje koje se problematizira kao istovremeno egzaktni i metaforički čin te koje značenje ima u svijetu sofisticirane tehnologije i brze protočnosti informacija. Čitanje se promatra i u okviru suvremenih metodičkih sustava ranog učenja materinskog jezika kao jednog od četiriju jezičnih djelatnosti. Brojna su suvremena istraživanja o važnosti čitanja, poticanja čitanja kod djece predškolskog i školskog uzrasta, no jednake je važnosti stalno osvještavanje budućih odgajatelja/odgojiteljica i učitelja/učiteljica o značenju motivacije za čitanje i istraživanje novih strategija u poučavanju čitanja. Ubrzani razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija duboko je promijenio percepciju informacijskih potreba korisnika knjižnice orijentiranih prema novim tehnologijama. Informacijska revolucija i digitalizacija omogućila je pristup neizmjernoj količini znanja zabilježenog u tiskanom i elektroničkom obliku dostupnog na mreži, odnosno internetu. Eksplozija informacija, posebice na internetu, omogućila je formiranje novih usluga kojima se knjižnice žele približiti korisnicima, a tradicionalne modele podučavanja korisnika knjižnice usmjerila prema modelima podučavanja korisnika pod utjecajem novih tehnologija. Usmjeriti i obučiti korisnike korištenju kvalitetnih izvora u njima sve bliskijem mrežnom okruženju, zadaća je knjižnica koje osim obuke pronalaženja, odabiranja, kritičkog vrednovanja i primjene informacija, odnosno znanja, potiču čitanje kvalitetnih sadržaja radi učenja za cjeloživotno učenje i unapređuju obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija