Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655746

Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji


Vuić, Božica; Tominac, Andreja
Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji // Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebui Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2010. str. 410-424 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 655746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji
(Reading Habits and Information Needs of Students Studyng at Faculty of Teacher Education at the Department Petrinja)

Autori
Vuić, Božica ; Tominac, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja - Zagreb : Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebui Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2010, 410-424

ISBN
978-953-7210-33-5

Skup
Treći specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2010. - 15.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Demonstracija

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
strategije čitanja; informacijsko-komunikacijske tehnologije; čitanje; cjeloživotno učenje; informacijske potrebe studenata; informacijska pismenost
(reading strategies; information-communication technologies; reading; life long learning; student's informations needs; information literacy)

Sažetak
U prvom dijelu ovoga rada nastoji se odgovoriti na pitanje što je čitanje koje se problematizira kao istovremeno egzaktni i metaforički čin te koje značenje ima u svijetu sofisticirane tehnologije i brze protočnosti informacija. Čitanje se promatra i u okviru suvremenih metodičkih sustava ranog učenja materinskog jezika kao jednog od četiriju jezičnih djelatnosti. Brojna su suvremena istraživanja o važnosti čitanja, poticanja čitanja kod djece predškolskog i školskog uzrasta, no jednake je važnosti stalno osvještavanje budućih odgajatelja/odgojiteljica i učitelja/učiteljica o značenju motivacije za čitanje i istraživanje novih strategija u poučavanju čitanja. Ubrzani razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija duboko je promijenio percepciju informacijskih potreba korisnika knjižnice orijentiranih prema novim tehnologijama. Informacijska revolucija i digitalizacija omogućila je pristup neizmjernoj količini znanja zabilježenog u tiskanom i elektroničkom obliku dostupnog na mreži, odnosno internetu. Eksplozija informacija, posebice na internetu, omogućila je formiranje novih usluga kojima se knjižnice žele približiti korisnicima, a tradicionalne modele podučavanja korisnika knjižnice usmjerila prema modelima podučavanja korisnika pod utjecajem novih tehnologija. Usmjeriti i obučiti korisnike korištenju kvalitetnih izvora u njima sve bliskijem mrežnom okruženju, zadaća je knjižnica koje osim obuke pronalaženja, odabiranja, kritičkog vrednovanja i primjene informacija, odnosno znanja, potiču čitanje kvalitetnih sadržaja radi učenja za cjeloživotno učenje i unapređuju obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Božica Vuić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vuić, Božica; Tominac, Andreja
Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji // Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebui Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2010. str. 410-424 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Vuić, B. & Tominac, A. (2010) Čitateljske navike i informacijske potrebe studenata Učiteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji. U: Bežen, A. & Pavličević-Franić, D. (ur.)Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost.
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Tominac, Andreja}, year = {2010}, pages = {410-424}, keywords = {strategije \v{c}itanja, informacijsko-komunikacijske tehnologije, \v{c}itanje, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, informacijske potrebe studenata, informacijska pismenost}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {\v{C}itateljske navike i informacijske potrebe studenata U\v{c}iteljskog fakulteta -Odsjeka u Petrinji}, keyword = {strategije \v{c}itanja, informacijsko-komunikacijske tehnologije, \v{c}itanje, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, informacijske potrebe studenata, informacijska pismenost}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Zagrebu Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebui Europski centar na napredna i sustavna istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Tominac, Andreja}, year = {2010}, pages = {410-424}, keywords = {reading strategies, information-communication technologies, reading, life long learning, student's informations needs, information literacy}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {Reading Habits and Information Needs of Students Studyng at Faculty of Teacher Education at the Department Petrinja}, keyword = {reading strategies, information-communication technologies, reading, life long learning, student's informations needs, information literacy}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Zagrebu Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebui Europski centar na napredna i sustavna istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font