Pregled bibliografske jedinice broj: 655374
Usmeno izvješće - metodološka podloga za analizu procesa obrade jezičnih podataka
Usmeno izvješće - metodološka podloga za analizu procesa obrade jezičnih podataka // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir i Sanja, Cimer (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 273-285 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 655374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usmeno izvješće - metodološka podloga za analizu procesa obrade jezičnih podataka
(Verbal protocol - a methodological starting point for the analysis of language data processing)
Autori
Šamo, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici
/ Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir i Sanja, Cimer - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012, 273-285
ISBN
978-953-314-049-0
Skup
25. međunarodni skup HDPL
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
usmena izvješća; lingvistička istraživanja; čitanje; modeli obrade teksta; strategije čitanja
(verbal protocols; linguistic research; reading; text processing models; reading strategies)
Sažetak
Polazeći od vlastitih iskustava u primjeni usmenih izvješća u istraživanju strategijskog ponašanja hrvatskih čitatelja koji čitaju na engleskom jeziku, autorica predstavlja ovu metodologiju s teorijskog i praktičnog aspekta. Nakon uvoda u povijest njihova nastanka, slijedi kratak pregled osnovnih značajki prikupljanja verbalnih podataka usmenim izvješćima. Njihova je primjena također zabilježena u istraživanjima usvajanja, učenja i uporabe ljudskog jezika pa autorica predstavlja najčešća područja kojima je analiza usmenih izvješća poslužila kao polazište tumačenju toga složenog fenomena. No, osobitu pozornost poklanja autorima koji su proučavali J1 i J2 čitanje, vrednujući uglavnom modele obrade teksta, odozdolne i odozgorne procese čitanja te strategije čitanja. Upravo zahvaljujući sustavnom proučavanju strategija čitanja, autorica predlaže nekoliko osnovnih smjernica kao poticaj provedbi sličnih istraživanja u nas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Šamo
(autor)