Pregled bibliografske jedinice broj: 655149
Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja
Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol.16 ; No.1/2014, 16 (2014), 11-42 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 655149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja
(The student teachers' perspective on the significance and acquisition of teaching competences)
Autori
Cindrić, Ivana ; Andraka, Marija ; Bilić-Štefan, Milka
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol.16 ; No.1/2014 (1848-5189) 16
(2014);
11-42
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
generičke kompetencije; metodičke vježbe; obrazovanje učitelja engleskog jezika; specifične kompetencije; učiteljske kompetencije
(generic teaching competences; pre-service teacher education; specific teaching competences; teaching competences; Teaching Practice Course)
Sažetak
Autorice prikazuju rezultate treće faze kontinuiranog istraživanja utjecaja metodičkih kolegija na razvoj samosvijesti i kompetencija studenata primarnog obrazovanja i engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Prethodne faze ovog istraživanja, započetog s prvom generacijom studenata koji studiraju prema bolonjskom procesu, fokusirale su se uglavnom na analizu ostvarenih ciljeva i postignuća kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, drugim riječima na utjecaj kolegija na razvoj samosvijesti studenata i, posljedično, na razvoj ciljnih kompetencija kolegija, koje će studentima omogućiti primjenu teorijskih znanja i uspješno planiranje, pripremu i izvedbu nastave engleskog jezika u osnovnoj školi. Kako su analize rezultata pokazale da je utjecaj kolegija bio značajan, autorice su potaknute ovim rezultatima nastavile istraživanje s ciljem utvrđivanja stupnja do kojeg je kolegij utjecao na stjecanje nekih od generičkih i specifičnih kompetencija važnih za učitelje engleskog jezika te na formiranje mišljenja studenata o važnosti tih kompetencija i pojedinih područja znanja stjecanih tijekom cjelokupnog studija. Komparativna statistička analiza upitnika, koje su studenti pete godine dviju uzastopnih akademskih godina, 2010./2011. i 2011./2012., ispunili na početku i kraju kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, pokazala je da je cjelokupni studij 835 utjecao na razvijanje svijesti studenata o važnosti generičkih i specifičnih kompetencija i područja znanja stjecanih tijekom studija. Nadalje, pokazalo se da je i sam kolegij pozitivno utjecao na mišljenja studenata o važnosti navedenih kompetencija i područja znanja. Isto tako, tijekom kolegija studenti su, prema vlastitom mišljenju, dodatno razvili sve generičke i specifične kompetencije (osim sposobnosti korištenja Europskog jezičnog portfolija).
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Sociological Abstracts
- SCOPUS
- Social Sciences Citation Index
- HRČAK
- CSA Social Services Abstracts