Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655089

Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive


Lukić, Milica; Blažević Krezić, Vera
Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive // Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 271-290 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 655089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive
(Glagolitic script in the teaching field of media culture for elementary school students and new perspectives)

Autori
Lukić, Milica ; Blažević Krezić, Vera

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013, 271-290

ISBN
978-953-6965-27-4

Skup
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas.

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.11.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
glagoljica; visokoškolska nastava; osnovnoškolska nastava
(Glagolitic script; higher education system; primary school education)

Sažetak
U radu se prikazuje stanje istraživanja u okviru novih teorijskih i istraživačkih pristupa u tumačenju simbolike i filozofskih pravaca utkanih u trima vrstama kodova (likovni, verbalni i brojevni) srednjovjekovnoga slavenskog i hrvatskog pisma – glagoljice. Potom se donosi metodičko-didaktički ogled mogućnosti implementacije rezultata istraživanja u visokoškolsku nastavu na primjeru interdisciplinarne koncepcije kolegija Filozofsko-simbolički ustroj glagoljskoga pisma izv. prof. dr. sc. Milice Lukić na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Temeljni su zadatci novih studentskih istraživačkih i umjetničkih radova u skladu s aktualizacijom vrijednosti suvremenoga društva. Preko njih se pristupa tumačenju glagoljice kao umjetničkoga i medijskog koda. Realizirani i nagrađivani studentski filmovi, predstave, plakati i posteri, mrežne stranice i uporabni predmeti umjetničke vrijednosti svjedoče o uspješnom povezivanju prošlosti i sadašnjosti, fikcije i fakcije, znanosti i umjetnosti, ali i o mogućnosti njihova pozitivnoga transfera u osnovnoškolsku nastavu. On se ostvaruje u nastavi Hrvatskoga jezika koja prema Nastavnom planu i programu (2006) predviđa sadržaje iz najstarijega razdoblja hrvatske književno-jezične povijesti (od petoga do osmoga razreda osnovne škole), a na način da se kao nastavni izvori, sredstva i metode iskoriste novonastali studentski uradci. Tako se ostvaruje unutarpredmetna korelacija između nastavnoga područja jezika i medijske kulture, ali i bogata međupredmetna korelacija za dobrobit svih sudionika nastavnoga procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-1300620-2619 - Jezik hrvatskoglagoljskih tiskanih brevijara (Farkaš Brekalo, Loretana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Milica Lukić (autor)

Avatar Url Vera Blažević Krezić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukić, Milica; Blažević Krezić, Vera
Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive // Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 271-290 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lukić, M. & Blažević Krezić, V. (2013) Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive. U: Smajić, D. & Majdenić, V. (ur.)Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem.
@article{article, author = {Luki\'{c}, Milica and Bla\v{z}evi\'{c} Krezi\'{c}, Vera}, year = {2013}, pages = {271-290}, keywords = {glagoljica, visoko\v{s}kolska nastava, osnovno\v{s}kolska nastava}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Zastupljenost glagoljice u nastavnom podru\v{c}ju medijske kulture osnovno\v{s}kolaca i nove perspektive}, keyword = {glagoljica, visoko\v{s}kolska nastava, osnovno\v{s}kolska nastava}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Luki\'{c}, Milica and Bla\v{z}evi\'{c} Krezi\'{c}, Vera}, year = {2013}, pages = {271-290}, keywords = {Glagolitic script, higher education system, primary school education}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Glagolitic script in the teaching field of media culture for elementary school students and new perspectives}, keyword = {Glagolitic script, higher education system, primary school education}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font