Pregled bibliografske jedinice broj: 655089
Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive
Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive // Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 271-290 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 655089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive
(Glagolitic script in the teaching field of media culture for elementary school students and new perspectives)
Autori
Lukić, Milica ; Blažević Krezić, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem
/ Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013, 271-290
ISBN
978-953-6965-27-4
Skup
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glagoljica; visokoškolska nastava; osnovnoškolska nastava
(Glagolitic script; higher education system; primary school education)
Sažetak
U radu se prikazuje stanje istraživanja u okviru novih teorijskih i istraživačkih pristupa u tumačenju simbolike i filozofskih pravaca utkanih u trima vrstama kodova (likovni, verbalni i brojevni) srednjovjekovnoga slavenskog i hrvatskog pisma – glagoljice. Potom se donosi metodičko-didaktički ogled mogućnosti implementacije rezultata istraživanja u visokoškolsku nastavu na primjeru interdisciplinarne koncepcije kolegija Filozofsko-simbolički ustroj glagoljskoga pisma izv. prof. dr. sc. Milice Lukić na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Temeljni su zadatci novih studentskih istraživačkih i umjetničkih radova u skladu s aktualizacijom vrijednosti suvremenoga društva. Preko njih se pristupa tumačenju glagoljice kao umjetničkoga i medijskog koda. Realizirani i nagrađivani studentski filmovi, predstave, plakati i posteri, mrežne stranice i uporabni predmeti umjetničke vrijednosti svjedoče o uspješnom povezivanju prošlosti i sadašnjosti, fikcije i fakcije, znanosti i umjetnosti, ali i o mogućnosti njihova pozitivnoga transfera u osnovnoškolsku nastavu. On se ostvaruje u nastavi Hrvatskoga jezika koja prema Nastavnom planu i programu (2006) predviđa sadržaje iz najstarijega razdoblja hrvatske književno-jezične povijesti (od petoga do osmoga razreda osnovne škole), a na način da se kao nastavni izvori, sredstva i metode iskoriste novonastali studentski uradci. Tako se ostvaruje unutarpredmetna korelacija između nastavnoga područja jezika i medijske kulture, ali i bogata međupredmetna korelacija za dobrobit svih sudionika nastavnoga procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1300620-2619 - Jezik hrvatskoglagoljskih tiskanih brevijara (Farkaš Brekalo, Loretana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek