Pregled bibliografske jedinice broj: 654677
Naravna spoznaja stvarnosti i trinitarna teorija u Kvirina Vasilja
Naravna spoznaja stvarnosti i trinitarna teorija u Kvirina Vasilja // Hercegovina franciscana, 6 (2010), 74-89 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 654677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Naravna spoznaja stvarnosti i trinitarna teorija u Kvirina Vasilja
(Natural Cognition of Reality and Trinity Theory of Kvirin Vasilj)
Autori
Tomić, Draženko
Izvornik
Hercegovina franciscana (1840-1139) 6
(2010);
74-89
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
trinitarna teorija ; Kvirin Vasilj ; Bonifac Badrov ; Serafin Zečević ; naravni i nadnaravni red stvarnosti
(Trinity theory ; Kvirin Vasilj ; Bonifac Badrov ; Serafin Zečević ; natural and supernatural orders of reality)
Sažetak
Kvirin Vasilj kao filozof promišlja trojstveno jedinstvo u Bogu. Ključno mu je pitanje: Kako (kršćanski) pojedinci kao filozofi zastupaju tezu da je Bog apsolutno jednostavno biće od sebe, a kao teolozi, da bi znanstveno protumačili dogmu o Trojstvu, pretpostavljaju postojanje realnih razlika u Bogu. Nastoji smisleno i logički ispravno dovesti u sklad naravnu spoznaju Božjega postojanja s Objavom (što je tema druge cjeline ovoga poglavlja). Kako "nova teorija" pretpostavlja raspravu o odnosu naravnoga i nadnaravnoga reda stvarnosti i to smo pojasnili. Vasiljeva "nova trinitarna teorija" svoj je epilog dobila u sporu oko nekih teza Bonifaca Badrova (1896. -1974.) čije je stavove u nekoliko članaka branio Serafin Zečević. Proširen Vasiljev odgovor Zečeviću može se naći u spomenutoj knjizi Odnos naravnoga reda stvarnosti prema nadnaravnome.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Napomena
Kvirin Vasilj, a philosopher, reflects on trinitarian unity in God. His key question is how (Christian) individuals as philosophers support the view that God is an absolutely simple being, and how they, as theologists, presuppose the existence of real diversities in God in order to scientifically explain the Trinity dogma. In a reasonable and logically correct way, he tries to reconcile the natural cognition of God's existence with Revelation (which is the topic of the second section of this chapter). We have explained the 'new theory' disputes on the relationships between the natural and supernatural orders of reality. Vasilj's 'new trinity theory' had its epilogue in the dispute on certain assumptions of Bonifac Badrov (1896-1974) whose views were supported by Serafin Zečević in several articles. An extended Vasilj's respond to Zečević can be found in the book Relationships between natural and supernatural orders ofreality.