Pregled bibliografske jedinice broj: 654316
Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta
Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta // Krležini dani u Osijeku 2010 : Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari:Prvi dio:U spomen Nikoli Batušiću / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 93-106 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 654316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta
(Croatian Music Criticism between the Two World Wars Examplified by Gotovac's Ero s onoga svijeta [Ero from the Other World)
Autori
Majer-Bobetko, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2010 : Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari:Prvi dio:U spomen Nikoli Batušiću
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 93-106
ISBN
978-953-154-101-5
Skup
Krležini dani u Osijeku 2010 : Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari : U Spomen Nikoli Batušiću
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.12.2010. - 09.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
opera; kritika; Hrvatska; Gotovac; Ero s onoga svijeta
(Opera; criticism; Croatia; Gotovac; Ero from the Other World)
Sažetak
Premda se u hrvatskoj glazbenoj kritici – koja je ishodišna točka i operne kritike – između dvaju svjetskih ratova može uočiti raznovrsnost pristupa, dosadašnja su istraživanja potvrdila činjenicu da u njoj ipak dominira ideologija (neo)nacionalnog smjera. Niz istaknutih glazbenih pisaca i kritičara svojim su radovima izravno podupirali i promicali djela, koja po njihovu mišljenju odgovaraju zadanim kriterijima, odnosno zasnivanju umjetničke glazbe na folklornom izričaju, što je izravan nastavak ideja začetih u razdoblju narodnog preporoda i potom gorljivo zagovaranih po Franji Kuhaču u drugoj polovici 19. stoljeća. Temeljni njihov stav jest da će se samo na taj način sačuvati identitet i omogućiti afirmaciju hrvatske glazbe u inozemstvu. Kako je poznato, Ero s onoga svijeta najveća je uspješnica hrvatskoga opernog stvaralaštva, koja je tijekom 75 godina svoga postojanja, samo na sceni HNK u Zagrebu doživjela preko 660 izvedaba i učvrstila svoju poziciju u hrvatskoj glazbenoj tradiciji. Suočavanje glazbene kritike s takvim djelom svakako zaslužuje posebnu pozornost, pa je stoga i izabrano kao model na kojemu se iščitavaju dosezi hrvatske operne kritike u navedenom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-0000000-2648 - Hrvatska glazbena historiografija do 1945. godine (Majer-Bobetko, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Sanja Majer-Bobetko
(autor)