Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 654282

Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika


Matijević, Milan; Rajić, Višnja; Topolovčan, Tomislav
Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanjaškola, 59 (2013), 29(1); 64-78 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 654282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika
(Student's perception of secondary school textbooks)

Autori
Matijević, Milan ; Rajić, Višnja ; Topolovčan, Tomislav

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanjaškola (0044-4855) 59 (2013), 29(1); 64-78

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
udžbenik; srednja škola; gimnazija; nastava usmjerena na nastavnika; strukovne srednje škole
(textbooks; secondary schools; grammar school; teacher-cantered education; vocational secondary schools)

Sažetak
Udžbenik je, pored učitelja, najvažniji izvor znanja za učenike. Tijekom školovanja učenicima se nude brojni udžbenici koji im pobliže objašnjavaju nastavne sadržaje i pomažu u stjecanju važnih kompetencija (npr. naučiti kako se uči, naučiti rješavati probleme itd.). Prema tome, učenici su najkompetentniji procjenjivati obilježja i prikladnost udžbenika. U listopadu 2011. godine organizirano je istraživanje koje je imalo za cilj utvrditi kako učenici srednje škole percipiraju udžbenike koje su koristili proteklim godinama školovanja (N=524). Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik u strukturi kojega se nalazi Osgoodov semantički diferencijal sa 14 bipolarnih čestica. U ovom radu prezentira se dio rezultata koji se odnose na problem istraživanja: postoji li razlika u percepciji udžbenika kod učenika 4. razreda srednjih škola s obzirom na spol i vrstu škole (gimnazije i strukovne škole). Uzorak četvrtih razreda sastojao se od učenika srednjih strukovnih škola i gimnazija (N = 264), odnosno 125 (47, 3%) učenika strukovnih škola (tehničke i ekonomske) i 139 (52, 7%) učenika gimnazija. Istraživana je učenička percepcija pojmova vezanih uz udžbenike, te se na razini cjelokupnog uzorka računala aritmetička sredina svake pojedine skale (7 stupnjeva). Učenici najpozitivnije doživljavaju korisnost udžbenika i njihovu sustavnost. Rezultati istraživanja ukazuju na to da ne postoji statistički značajna razlika u percepciji udžbenika s obzirom na spol ispitanika, dok postoji statistički značajna razlika u percepciji udžbenika s obzirom na školu koju učenik pohađa. Istraživanjem je utvrđeno da u pojedinim aspektima učenici strukovnih srednjih škola pozitivnije percipiraju udžbenike. Učenicima srednjih škola su udžbenici važan izvor informacija i znanja iz područja struke. S obzirom na još uvijek dominirajuća nastava usmjerenu na nastavnika (nastavnik „realizira“ program u vidu predavačko-prikazivačke nastave) i dječaci i djevojke su u istom (pasivnom) položaju, pa je to vjerojatno razlog za nepostojanje statistički značajne razlike između ta dva podskupa ispitanika. Ipak, većina učenika percipira udžbenik kao koristan izvor znanja i pomoćno sredstvo za učenje jer nastavnici uobičajeno ispituju i ocjenjuju ono što piše u udžbenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan; Rajić, Višnja; Topolovčan, Tomislav
Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanjaškola, 59 (2013), 29(1); 64-78 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Matijević, M., Rajić, V. & Topolovčan, T. (2013) Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanjaškola, 59 (29(1)), 64-78.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, pages = {64-78}, keywords = {ud\v{z}benik, srednja \v{s}kola, gimnazija, nastava usmjerena na nastavnika, strukovne srednje \v{s}kole}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja\v{s}kola}, volume = {59}, number = {29(1)}, issn = {0044-4855}, title = {U\v{c}eni\v{c}ka percepcija srednjo\v{s}kolskih ud\v{z}benika}, keyword = {ud\v{z}benik, srednja \v{s}kola, gimnazija, nastava usmjerena na nastavnika, strukovne srednje \v{s}kole} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, pages = {64-78}, keywords = {textbooks, secondary schools, grammar school, teacher-cantered education, vocational secondary schools}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja\v{s}kola}, volume = {59}, number = {29(1)}, issn = {0044-4855}, title = {Student's perception of secondary school textbooks}, keyword = {textbooks, secondary schools, grammar school, teacher-cantered education, vocational secondary schools} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font