Pregled bibliografske jedinice broj: 653669
Socijalna agresivnost učenika u primarnom obrazovanju
Socijalna agresivnost učenika u primarnom obrazovanju // Croatian Journal of Education, 15 (2013), 3; 777-799 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 653669 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna agresivnost učenika u primarnom obrazovanju
(Social Aggression among Pupils in Primary Education)
Autori
Đuranović, Marina ; Opić, Siniša
Izvornik
Croatian Journal of Education (1848-5189) 15
(2013), 3;
777-799
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
agresivno ponašanje; osnovna škola; socijalne kompetencije; vršnjačke grupe
(aggressive behaviour; peer groups; primary school; social competence)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati razinu socijalne agresivnosti učenika primarnog obrazovanja s obzirom na dob, spol i mjesto škole (selo/grad). Ispitanici su bili učenici četvrtih i osmih razreda OŠ Okučani iz Okučana (N=117) i OŠ Jurja Habdelića iz Velike Gorice (N=97). Za potrebe istraživanja konstruiran je Upitnik skale socijalne agresivnosti s 10 čestica. Iz niskih vrijednosti aritmetičkih sredina (i moda), a u skladu s polarizacijom skale, indicira se niska razina socijalne agresivnosti učenika. Faktorskom analizom determinirana su dva faktora: isključivanje i ismijavanje. S obzirom na to da nije ispunjena pretpostavka o normalnosti distribucije, korišten je Mann Whitney test kojim je potvrđena dobna razlika na oba faktora socijalne agresivnosti učenika, tj. učenici osmih razreda učestalije manifestiraju socijalnu agresivnost od učenika četvrtih razreda. Spolne razlike u socijalnoj agresivnosti nisu se pokazale statistički značajne. Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje razlika između učenika seoskih i gradskih škola na oba faktora socijalne agresivnosti. Učenici seoskih škola pokazuju statistički značajno višu razinu socijalne agresivnosti u odnosu na učenike gradskih škola
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA Linguistics & Language Behavior Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- SocINDEX with Full Text, Social Sciences Citation Index (SSCI)
- Scopus