Pregled bibliografske jedinice broj: 653399
Motivacija studenata i utjecaj profesora na motivaciju studenata
Motivacija studenata i utjecaj profesora na motivaciju studenata // Motivation - attention - discipline / Czekus, Geza (ur.).
Subotica, 2013. str. 383-395 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 653399 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija studenata i utjecaj profesora na motivaciju studenata
(Students' motivation and professors' influence on students' motivation)
Autori
Borić, Edita ; Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
Motivation - attention - discipline
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 04.10.2013. - 05.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
intrizična i ekstrizična motivacija; profesori; studenti; nastava
(Intrinsic and extrinsic motivation; professors; students; teaching)
Sažetak
Pored sposobnosti, motivacija je jedan od najznačajnijih faktora uspjeha u učenju. To je utjecaj koji izaziva, usmjerava i odražava željeno ponašanje. Ekstrizična motivacija ponašanje potiče nekim vanjskim motivom, dok intrizična motivacija pokreće osobu iznutra, a ponašanje koje je tako motivirano puno se lakše i uspješnije obavlja. Profesor tijekom poučavanja ima veliki utjecaj na motivaciju studenta ; stoga je važno da gradivo što zanimljivije prezentiraju. Treba nastojati studente na što aktivniji način uključiti u proces učenja. Ako je studentima način predavanja zanimljiv bit će ih lako motivirati na učenje - učiti će jer im je zanimljivo. Cilj ovog istraživanja bio je odrediti intenzitet motivacije studenta za učenje na studiju, istražiti o kojoj se vrsti motivacije radi, utvrditi povezanost vrste i intenziteta motivacije te ustanoviti koje osobine profesora najviše utječu na motivaciju studenta. U istraživanju su sudjelovala 126 studenta Filozofskog i Učiteljskog fakulteta u Osijeku. Dobiveni rezultati govore o relativno visokoj motivaciji studenata za studij, no i njihovoj nedovoljnoj aktivnosti i uključenosti u nastavu. Ukazuju na negativnu povezanost (r=0.367 ; p<0.01) ekstrizične motivacije i intenziteta motivacije. Kao osobine profesora koje studente motiviraju na učenje i praćenje nastave izdvajaju se humor i pristupačnost te pravednost i razumijevanje studenta. Kao najjači motivatori ističu se ocjena i usmena pohvala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek