Pregled bibliografske jedinice broj: 653156
Razvoj dječjeg govora u prvoj godini života - prikaz slučaja
Razvoj dječjeg govora u prvoj godini života - prikaz slučaja, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 653156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj dječjeg govora u prvoj godini života - prikaz slučaja
(Development of child speech during the first year of life - a case study)
Autori
Lukač Lukšić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2013
Stranica
65
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
razvoj djeteta; razvoj govora; prve riječi; poticanje razvoja; prikaz slučaja
(child development; speech development; first words; engouraging development; case review)
Sažetak
Ljudski je govor socijalni fenomen koji čovjeka oblikuje i obilježava. Govorom, kao i neverbalnom komunikacijom, od najranije dobi on se počinje uključivati u svoju zajednicu. No prije no što nauči govoriti, dijete mora naučiti slušati, jer su slušanje i govor neodvojive cjeline. Razvoj govora kod djeteta složen je i suptilan proces na koji može utjecati mnogo različitih čimbenika, pa je upravo zbog toga obitelj, kao djetetovo najprirodnije okruženje, najbitnija u procesu razvoja govora, kao i ostalim razvojnim područjima. U početku, razvoj govora povezan je s psihološkim te razvojem motorike, no ponekad se dogodi da razvojem govora motorički razvoj počinje kasniti i obrnuto. Bitno je naglasiti da se svako dijete razvija individualno. Ovaj rad opisuje slučaj razvoja govora Isabele L. L., tijekom prve godine njezina života. Njezin je razvoj promatran i bilježen različitim metodama te su na kraju različiti dobiveni podaci sažeti u opisu osobitosti njezina razboja. Na govornom području, do kraja prve godine života Isabela je pokazala veliku razinu razumijevanja, kao i korištenja većeg broja riječi sa značenjem, dok je motorički razvoj zaostajao za govornim. Isabelin primjer pokazuje kako se individualni slučaj može razlikovati unutar normi urednog razvoja djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)