Pregled bibliografske jedinice broj: 650576
Percepcija utjecaja inkluzije djece s teškoćama u razvoju u odgojne grupe redovitog dječjeg vrtića
Percepcija utjecaja inkluzije djece s teškoćama u razvoju u odgojne grupe redovitog dječjeg vrtića // Didaktički putokazi - časopis za nastavnu teoriju i praksu, 66 (2013), 19; 64-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 650576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija utjecaja inkluzije djece s teškoćama u razvoju u odgojne grupe redovitog dječjeg vrtića
(Perception of the impact of inclusion of children with disabilities in the educational group of regular kindergarten)
Autori
Sindik, Joško ; Sindik, Zvjezdana ; Šunjić, Maja ; Car, Josipa
Izvornik
Didaktički putokazi - časopis za nastavnu teoriju i praksu (1512-5904) 66
(2013), 19;
64-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
efekti inkluzije; predškolska djeca
(effects of inclusion; preschool children)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je dovesti u vezu određene aspekte odgojno-obrazovnog rada s učincima inkluzije djece s teškoćama u razvoju u odgojne grupe redovitog dječjeg vrtića. U tu svrhu, najprije smo utvrdili povezanost između doprinosa inkluzije djece s teškoćama u razvoju u redovite grupe njihovom osobnom razvoju (u različitim aspektima psihofizičkog razvoja) s utjecajem inkluzije djece s teškoćama na psihofizički razvoj ostale djece u odgojnoj grupi vrtića. Potom smo utvrdili povezanost između utjecaja inkluzije djece s teškoćama u razvoju na pojedine aspekte njihova psihofizičkog razvoja s varijablama: utjecaj vršnjaka na razvoj djece s teškoćama u razvoju, sadržaj programa u grupi, ponašanje i postupci odgajatelja, terapijski tretman.. Konačno, utvrdili smo u kojoj mjeri bi se mogao prognozirati utjecaj inkluzije djece na pojedine aspekte njihova psihofizičkog razvoja pomoću varijabli: utjecaj vršnjaka na razvoj djece s teškoćama u razvoju, sadržaj programa u grupi, ponašanje i postupci odgojitelja, primijenjeni terapijski tretman. Ispitali smo percepcije ukupno 44 sudionice, odgojiteljice u Dječjem vrtiću Maslačak u Zaprešiću, primjenom upitnika za odgojitelje Inkluzija djece s teškoćama u razvoju. Rezultati su pokazali da su utjecaji inkluzije djece s teškoćama u razvoju na ostalu djecu u grupi te utjecaji inkluzije na osobni razvoj djeteta s teškoćama u razvoju statistički značajno pozitivno povezani s emocionalnim, socijalnim i spoznajnim razvojem, dok povezanost nije statistički značajna za razvoj govora i psihomotorni razvoj. Utjecaj inkluzije na psihofizički razvoj pokazao je najnižu povezanost u slučaju utjecaja terapije s psihomotornim razvojem, dok je najviša pozitivna povezanost pronađena između utjecaja sadržaja programa u grupi na razvoj djece s teškoćama u razvoju sa spoznajnim i govornim razvojem, kao i utjecaja vršnjaka na razvoj djece s teškoćama u razvoju sa spoznajnim razvojem. Prognoza emocionalnog, kao i spoznajnog razvoja djece s teškoćama u razvoju statistički je značajna uz pomoć ponašanja i postupaka odgajatelja. Prognoza razvoja govora kod djece s teškoćama u razvoju statistički je značajna uz pomoć sadržaja programa u grupi, ponašanje i postupci odgajatelja. Rezultati sugeriraju smjernice za korekcije i usmjerenost programa inkluzije djece u uvjetima redovitih dječjih vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija