Pregled bibliografske jedinice broj: 650045
Sklonost kupovini i traženje uzbuđenja
Sklonost kupovini i traženje uzbuđenja, 2007., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 650045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sklonost kupovini i traženje uzbuđenja
(Consumer tendency and sensation seeking)
Autori
Milić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
21.06
Godina
2007
Stranica
35
Mentor
Čorkalo Biruški, Dinka
Ključne riječi
potrošako ponašanje; sklonost kupovini; impulzivna kupovina; traženje uzbuđenja
(consumer bihevior; consumer tendency; impulsive buying; sensation seeking)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost sklonosti kupovini sa osobinom traženja uzbuđenja. Također, istraživanjem se željelo saznati koje proizvode sudionici najčeće neplanirano kupuju i razlikuju li se takve kupnje s obzirom na spol sudionika. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Skala traženja uzbuđenja, Skala sklonosti kupovini, konstruirana za potrebe našeg istraživanja, pitanja vezana za demografske karakteristike sudionika i proizvode koje sudionici najčeće neplanirano kupuju. Provjera faktorske strukture Skale sklonosti kupovini pokazala je da se ona sastoji od 2 nezavisna faktora, impulzivne kupovine i situacijskog faktora, stoga smo provjerili povezanost osobine traženja uzbuđenja s oba faktora.Utvrđena je niska pozitivna povezanost osobine traženja uzbuđenja sa sklonosti impulzivnoj kupovini. Nije utvrđena statistički značajna povezanost situacijskog faktora s osobinom traženja uzbuđenja. Sudionici najčeće impulzivno (neplanirano) kupuju sljedeće proizvode: odjeću, hranu, kozmetiku, piće, obuću, nakit, pribor za fakultet, bon za mobitel, knjige, časopise i CD-e. Sudionice i sudionici razlikuju se u redoslijedu proizvoda koje najčeće impulzivno kupuju. Studentice tako najčeće kupuju odjeću, zatim kozmetiku, pa hranu, dok studenti na prvom mjestu ističu hranu, zatim odjeću i ostalo (sportsku opremu, tehniku).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija