Pregled bibliografske jedinice broj: 649633
Dva desetljeća hrvatskog novinarstva : analiza prošlosti i izazovi budućnosti
Dva desetljeća hrvatskog novinarstva : analiza prošlosti i izazovi budućnosti // Society and technology 2012 - Dr. Juraj Plenković : book of manuscripts = Društvo i tehnologija - Dr. Juraj Plenković 2012. : zbornik / Plenković / Plenković, Juraj (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2012. str. 679-696 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 649633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dva desetljeća hrvatskog novinarstva : analiza prošlosti i izazovi budućnosti
(Two decades of croatian journalism: an analysis of past and future challenges)
Autori
Grmuša, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Society and technology 2012 - Dr. Juraj Plenković : book of manuscripts = Društvo i tehnologija - Dr. Juraj Plenković 2012. : zbornik / Plenković
/ Plenković, Juraj - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2012, 679-696
ISBN
978-953-6226-23-8
Skup
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija (19 ; 2012)
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 28.06.2012. - 30.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji ; politika ; oglašivači ; novinari ; etika
(media ; politics ; advertisers ; journalists ; ethics)
Sažetak
Rad donosi pregled dvadeset godina hrvatskog novinarstva od 1992. do 2012. godine. Stvaranje samostalne države jamčilo je veći stupanj medijskih sloboda koje su u prošlome sustavu nerijetko gušene. No, to nije smanjilo želju politike za kontrolom medija, što je vidljivo u njenoj ulozi tijekom sumnjivoga procesa pretvorbe i privatizacije koji je obilježio razdoblje tranzicije. Pitanje transparentnosti medijskog vlasništva jedan je od najvećih problema hrvatskih medija danas. Promjenom vlasti 2000-te godine mediji se otvaraju, a utjecaj politike slabi. Liberalizacijom medijskog tržišta ukinut je dugogodišnji monopol pojedinih medija, a na scenu stupaju komercijalni konkurenti koji stavljaju naglasak na profit, umjesto na sadržaj. Raste i poguban utjecaj oglašivača, a medije zahvaćaju negativni trendovi tabloidizacije i senzacionalizma, a javlja se i fenomen tzv. građanskog novinarstva u kojem se uloga novinara nastoji marginalizirati. Globalna ekonomska kriza posljednjih se godina snažno odrazila i na medijsku industriju. Smanjenje marketinških prihoda od prodaje, kao i smanjenje naklada natjeralo je mnoge medijske vlasnike na racionalizaciju poslovanja i sveopću štednju koja se manifestira gašenjem neprofitabilnih medija i otpuštanjem novinara čiji socioekonomski i profesionalni status nikada nije bio gori. Nedostatak kadrova kao i niska obrazovna razina novinara održava se na kvalitetu sadržaja koja je sve lošija. Narušeni su temeljni standardi profesije kao što su istina i objektivnost. U podizanju kvalitete i vjerodostojnosti medija puno se očekuje i od novoosnovanog Vijeća za medije, samoregulatornoga tijela, koje bi trebalo sankcionirati neposlušne i, što je najvažnije, vratiti poljuljano povjerenje u medije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti