Pregled bibliografske jedinice broj: 649448
Trening radnog pamćenja: Provjera efekata transfera i dugotrajnosti
Trening radnog pamćenja: Provjera efekata transfera i dugotrajnosti // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Kuterovac Jagodić, G. ; Erceg Jugović, I. ; Huić, A. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 203-203 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 649448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trening radnog pamćenja: Provjera efekata transfera i dugotrajnosti
(Working memory training: Trasfer and maintenance effects)
Autori
Tkalčević, Barbara ; Vranić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Kuterovac Jagodić, G. ; Erceg Jugović, I. ; Huić, A. - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 203-203
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2014. - 13.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
radno pamćenje; trening; transfer; održavanje
(working memory; training; transfer; maintenance)
Sažetak
Evaluacije različitih programa kognitivnog treninga uobičajeno pokazuju značajna poboljšanja uratka na treniranim kognitivnim zadacima, uz slabija ili neznačajna povećanja na nepovezanim kognitivnim zadacima. U ovom je istraživanju korišten adaptivni trening pomoću dvostrukih n-unatrag zadataka (Jaeggi i sur., 2008). U dvostrukom n-unatrag zadatku sudionik treba pamtiti nizove istovremeno zadanih vidnih i slušnih podražaja te, ovisno o razini zadatka, reagirati pritiskom na odgovarajuću tipku ukoliko je trenutno prezentirani podražaj jednak onom prezentiranom n podražaja ranije. Razinu zadatka određuje uspjeh sudionika u prethodnoj seriji podražaja. U istraživanju je sudjelovalo N=42 sudionika (studenata psihologije), podijeljenih u eksperimentalnu (n=18) i aktivnu kontrolnu (n=24) skupinu. Trening se sastojao od 15 sesija (cca. 25 min), dok su sudionici aktivne kontrolne skupine su u jednakom vremenskom trajanju igrali kompjuteriziranu verziju igre Čovječe, ne ljuti se. Istraživanjem smo željeli ispitati učinke treninga na sposobnosti različite od treniranih - fluidno rezoniranje, pažnju i prostorno pamćenje – kako bismo provjerili mogućnost transfera te ispitali dugotrajnost tih efekata. Stoga smo u tri točke mjerenja (predtest, posttest i praćenje nakon 6 mjeseci) primijenili Test fluidnog rezoniranja (CFT-3 ; Cattell, 2000), Test pažnje i koncentracije (d2 ; Brickenkamp, 1999) i Test prostornog pamćenja (TPP ; Vranić, 2011). Rezultati su pokazali značajna poboljšanja uratka eksperimentalne skupine u odnosu na kontrolnu skupinu na ispitanim mjerama neposredno nakon završetka treninga radnog pamćenja. Iako sudionici obje skupine tijekom vremena postižu sve bolje rezultate na primijenjenim testovima, poboljšanje sudionika eksperimentalne skupine je veće na svim mjerama, kroz sve točke mjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Vranić
(autor)