Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 647803

Meta-analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja


Topolovčan, Tomislav
Meta-analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu / Jurčić, Marko ; Milat, Josip ; Livazinović, Goran ; Previšić, Vlatko ; Zrilić, Smilja ; Posavec, Koraljka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 647803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Meta-analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja
(Meta-analysis in research in education)

Autori
Topolovčan, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Izvornik
Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu / Jurčić, Marko ; Milat, Josip ; Livazinović, Goran ; Previšić, Vlatko ; Zrilić, Smilja ; Posavec, Koraljka - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013

Skup
Deseti susret pedagogga Hrvatske

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 14.10.2013. - 16.10.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
istraživanja odgoja i obrazovanja; kvantitativne metode; meta-analiza; metodologija
(research in education; quantitative methods; meta-analysis; methodology)

Sažetak
Na rezultate istraživanja određene problematike u odgoju i obrazovanju istovremeno djeluje veći broj (često i neprepoznatih) međusobno (ne)povezanih čimbenika. Stoga se često događa da više empirijskih istraživanja iste problematike pokazuje različite rezultate. Naročito obzirom na vrstu i broj uključenih nezavisnih varijabli. Razlozi različitih rezultata iste problematike mogu biti: vrsta i veličina uzorka, postupak istraživanja, mjerni instrumenti, metode prikupljanja i obrade podataka, vremenski moment istraživanja, individualna obilježja ispitanika i dr. Za što cjelovitiji uvid te donošenje pojedinih općih zaključaka u istraživanju određenog problema odgoja i obrazovanja valja objediniti rezultate većeg broja pojedinačnih primarnih empirijskih istraživanja te problematike. U tu se svrhu koristi meta-analiza. Meta-analiza je kvantitativni postupak objedinjavanja i analiziranja rezultata iz drugih empirijskih primarnih istraživanja iste ili slične problematike. Postupak provođenja meta-analize se sastoji od nekoliko koraka. Prvi korak je pretraživanje literature i prikupljanje primarnih istraživanja, naročito u pogledu pronalaženja neobjavljenih primarnih istraživanja. Drugi korak je određivanje kriterija prihvaćanja primarnih istraživanja u meta-analizu te njihovo kodiranje. Neki od kriterija prihvaćanja istraživanja su: zavisne varijable, imapct factor publikacije u kojem je istraživanje objavljeno, vremenski raspon u kojem se istražuje i dr. Treći korak je određivanje veličine učinka (eng. effect size) svakog pojedinog primarnog istraživanja, koji može biti Pearsonov r, Cohenov d, Hedesov g, Glasov indeks delta, ili omjer vjerojatnosti/šansi (eng. odds ratio), a mogu biti izračunati za pojedinačne hipoteze, cijelu primarnu studiju kao jedinicu analize, ili usmjereni na određeni sklop hipoteza u primarnoj studiji. Četvrti korak je provedba meta-analize, tj. izračun veličine učinka svih primarnih istraživanja gdje se na temelju obilježja primarnih istraživanja (uzorka veličina učinaka) određuje primjenjuje li se model fiksnog učinka (eng. fixed-effects model) ili model slučajnog učinka (eng. random-effects model). Peti korak je mogućnost provođenja meta-analize obzirom na pojedine nezavisne varijable, npr. izračun zajedničke veličine učinka za objavljena ili neobjavljena istraživanja i sl. Rezultat meta-analize pokazat će se valjanim i korisnim ako je dobiven iz pažljivo odabranih i prihvaćenih primarnih istraživanja, te odluci o metodi izračuna veličine učinka i provođenja meta-analize. U tom pogledu rezultat meta-analize može biti indikator promjena i trendova, ali i donošenja pojedinih općih zaključaka, u pojedinim istraživačkim problemima odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Topolovčan, Tomislav
Meta-analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu / Jurčić, Marko ; Milat, Josip ; Livazinović, Goran ; Previšić, Vlatko ; Zrilić, Smilja ; Posavec, Koraljka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
Topolovčan, T. (2013) Meta-analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja. U: Jurčić, M., Milat, J., Livazinović, G., Previšić, V., Zrilić, S. & Posavec, K. (ur.)Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu.
@article{article, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, keywords = {istra\v{z}ivanja odgoja i obrazovanja, kvantitativne metode, meta-analiza, metodologija}, title = {Meta-analiza u istra\v{z}ivanjima odgoja i obrazovanja}, keyword = {istra\v{z}ivanja odgoja i obrazovanja, kvantitativne metode, meta-analiza, metodologija}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, keywords = {research in education, quantitative methods, meta-analysis, methodology}, title = {Meta-analysis in research in education}, keyword = {research in education, quantitative methods, meta-analysis, methodology}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font