Pregled bibliografske jedinice broj: 647687
Čimbenici odabira modela odnosa s javnošću na Internetu
Čimbenici odabira modela odnosa s javnošću na Internetu, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 647687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici odabira modela odnosa s javnošću na Internetu
(Factors Influencing the Choice of Public Relations Models in the Online Environment)
Autori
Miočić, Bernard
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
10.05
Godina
2012
Stranica
214
Mentor
Zgabljić Rotar, Nada
Neposredni voditelj
Zgrabljić Rotar, Nada
Ključne riječi
internet; modeli odnosa s javnošću; organizacija; vrhovno rukovodstvo; služba za odnose s javnošću
(Internet; models of public relations; organization; top management; PR unit)
Sažetak
Ovaj rad imao je za cilj identificirati i opisati modele (praksu) odnosa s javnošću na internetu i time ujedno ustanoviti stupanj univerzalnosti tradicionalnih modela te utvrditi i analizirati čimbenike koji imaju utjecaja na odabir modela odnosa s javnošću u hrvatskom internetskom prostoru. Rezultati provedenog anketnog istraživanja pokazuju da organizacije (n=111) prakticiraju tri modela odnosa s javnošću na internetu: tiskovno-informativni, dvosmjerni asimetrični i dvosmjerni simetrični model odnosa s javnošću. Rezultati ujedno jasno pokazuju da je dvosmjerni simetrični model najčešće korišteni model odnosa s javnošću na internetu što ukazuje da službe za odnose s javnošću ne obraćaju pozornost samo potrebama i težnjama organizacija u kojima rade, nego i javnosti. Prepoznale su da javnost jest sastavni dio komunikacijske inicijative, ali i da publicitet i persuazija ne vode toliko potrebnoj win-win situaciji između organizacije i njenih javnosti. Provedenom regresijskom analizom potvrđena je pretpostavka da je odabir modela odnosa s javnošću uvjetovan karakteristikama organizacije, službe za odnose s javnošću i vrhovnog rukovodstva organizacije. Kao bitni čimbenici odabira dvosmjernog simetričnog i tiskovno-informativnog modela izdvojili su se iskustvo u rješavanju konfliktnih situacija, uloga službe za odnose s javnošću u formulaciji strategije odnosa s javnošću, razina poznavanja metoda i tehnika istraživanja stručnjaka za odnose s javnošću, prosocijalna orijentiranost vrhovnog rukovodstva te prethodno negativno iskustvo organizacije s javnošću. Na odabir dvosmjernog simetričnog modela utjecaja još imaju količina raspoloživih resursa za rad i udio zaposlenih s formalnim obrazovanjem iz odnosa s javnošću. Čimbenici koji imaju utjecaja na odabir dvosmjernog asimetričnog modela bili su isključivo iz kategorije osobina službe za odnose s javnošću: udio zaposlenih s formalnim obrazovanjem iz odnosa s javnošću u službi te ustroj i veličina službe za odnose s javnošću. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u širenju teorijskih i empirijskih spoznaja o nedovoljno istraženim modelima odnosa s javnošću u hrvatskom internetskom prostoru. To područje je gotovo teorijski i praktično nerazvijeno, stoga je riječ o pionirskom istraživanju. Isto tako, definirani kategorijalni aparat moći se koristiti za neku buduću longitudinalnu analizu kako bi se detektirale promjene i trendovi. Rezultati istraživanja mogu poslužiti i službama za odnose s javnošću kao pomoć u planiranju i provođenju programa odnosa s javnošću na internetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb