Pregled bibliografske jedinice broj: 647685
Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi
Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 647685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi
(Organization, contents and the way of implementing inclusive education in the primary school)
Autori
Karamatić Brčić, Matilda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
30.08
Godina
2013
Stranica
222
Mentor
Vican, Dijana
Ključne riječi
inkluzija; inkluzivni odgoj i obrazovanje; organizacija; sadržaj i način provođenja inkluzije; školska praksa; sudionici školske prakse.
(inclusion; inclusive education; organization; content and manner of the inclusion; classroom practice; participants in school practice.)
Sažetak
Temeljno pravo svakog čovjeka je pravo na odgoj i obrazovanje. Na ovim postavkama nastaje koncept inkluzivnog odgoja i obrazovanja sa značenjem uključenosti svih u sustav obveznog obrazovanja. Na UNESCO-voj Svjetskoj konferenciji o posebnim obrazovnim potrebama održanoj 1994. godine usvojeni su Izjava i Okvir za akciju kojima se promiče pravo svakog djeteta da, bez obzira na njegovo fizičko, intelektualno, emocionalno, socijalno, jezično ili drugo stanje, bude uključeno u odgojno-obrazovni sustav, odnosno u redovne škole. Inkluzivno obrazovanje je koncept koji proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje. Inkluzija se odnosi na uključivanje djece i odraslih koji su zbog socijalnih, kulturnih, odgojno-obrazovnih, etničkih i drugih razlika podložni socijalnoj isključenosti, izloženi socijalnoj marginalizaciji, a time obespravljeni i ranjivi. Koncept obrazovne inkluzije postao je zahtjevom suvremenih odgojno-obrazovnih sustava. Kurikulumski pristup usmjeren na razvoj kompetencija traži promjene metoda i oblika rada u kojima kvaliteta primjene obrazovne inkluzije kao koncepta pretpostavlja osmišljen model inkluzivnog odgoja i obrazovanja s gledišta školskog sustava i s gledišta odgojno-obrazovne prakse. U radu se ispitala učenička i nastavnička percepcija inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama te se ukazalo da je primjena inkluzivnog odgoja i obrazovanja u obrazovnom sustavu RH uvođena parcijalno i nesustavno. Dobiveni rezultati su pokazali da postoje razlike među učenicima i nastavnim osobljem u percepciji inkluzivnosti škole, odnosno percepciji organizacije, sadržaja i načina provođenja inkluzivnog koncepta u školskoj praksi. Ustanovljeno je da učenici i nastavno osoblje koje čine uzorak u ovom istraživanju prepoznaju važnost primjene inkluzivnog odgoja i obrazovanja u svojim školama s naglaskom na poboljšanju inkluzivnog okruženja u školi te sastavnica koje se odnose na način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Budući da je koncept obrazovne inkluzije usmjeren na cjelokupnu praksu odgoja i obrazovanja u školama, pretpostavka njene uspješne provedbe je organizacija niza aktivnosti koje promiču kreiranje škola kao inkluzivnih zajednica i odgojno-obrazovnih aktivnosti koje su usmjerene na neprestanu suradnju svih sudionika školske prakse radi kvalitetnije organizacije i provedbe inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama kod nas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru