Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 647685

Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi


Karamatić Brčić, Matilda
Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb


CROSBI ID: 647685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi
(Organization, contents and the way of implementing inclusive education in the primary school)

Autori
Karamatić Brčić, Matilda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu

Mjesto
Zagreb

Datum
30.08

Godina
2013

Stranica
222

Mentor
Vican, Dijana

Ključne riječi
inkluzija; inkluzivni odgoj i obrazovanje; organizacija; sadržaj i način provođenja inkluzije; školska praksa; sudionici školske prakse.
(inclusion; inclusive education; organization; content and manner of the inclusion; classroom practice; participants in school practice.)

Sažetak
Temeljno pravo svakog čovjeka je pravo na odgoj i obrazovanje. Na ovim postavkama nastaje koncept inkluzivnog odgoja i obrazovanja sa značenjem uključenosti svih u sustav obveznog obrazovanja. Na UNESCO-voj Svjetskoj konferenciji o posebnim obrazovnim potrebama održanoj 1994. godine usvojeni su Izjava i Okvir za akciju kojima se promiče pravo svakog djeteta da, bez obzira na njegovo fizičko, intelektualno, emocionalno, socijalno, jezično ili drugo stanje, bude uključeno u odgojno-obrazovni sustav, odnosno u redovne škole. Inkluzivno obrazovanje je koncept koji proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje. Inkluzija se odnosi na uključivanje djece i odraslih koji su zbog socijalnih, kulturnih, odgojno-obrazovnih, etničkih i drugih razlika podložni socijalnoj isključenosti, izloženi socijalnoj marginalizaciji, a time obespravljeni i ranjivi. Koncept obrazovne inkluzije postao je zahtjevom suvremenih odgojno-obrazovnih sustava. Kurikulumski pristup usmjeren na razvoj kompetencija traži promjene metoda i oblika rada u kojima kvaliteta primjene obrazovne inkluzije kao koncepta pretpostavlja osmišljen model inkluzivnog odgoja i obrazovanja s gledišta školskog sustava i s gledišta odgojno-obrazovne prakse. U radu se ispitala učenička i nastavnička percepcija inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama te se ukazalo da je primjena inkluzivnog odgoja i obrazovanja u obrazovnom sustavu RH uvođena parcijalno i nesustavno. Dobiveni rezultati su pokazali da postoje razlike među učenicima i nastavnim osobljem u percepciji inkluzivnosti škole, odnosno percepciji organizacije, sadržaja i načina provođenja inkluzivnog koncepta u školskoj praksi. Ustanovljeno je da učenici i nastavno osoblje koje čine uzorak u ovom istraživanju prepoznaju važnost primjene inkluzivnog odgoja i obrazovanja u svojim školama s naglaskom na poboljšanju inkluzivnog okruženja u školi te sastavnica koje se odnose na način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Budući da je koncept obrazovne inkluzije usmjeren na cjelokupnu praksu odgoja i obrazovanja u školama, pretpostavka njene uspješne provedbe je organizacija niza aktivnosti koje promiču kreiranje škola kao inkluzivnih zajednica i odgojno-obrazovnih aktivnosti koje su usmjerene na neprestanu suradnju svih sudionika školske prakse radi kvalitetnije organizacije i provedbe inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama kod nas.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Matilda Karamatić Brčić (autor)

Avatar Url Dijana Vican (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Karamatić Brčić, Matilda
Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
Karamatić Brčić, M. (2013) 'Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Karamati\'{c} Br\v{c}i\'{c}, Matilda}, year = {2013}, pages = {222}, keywords = {inkluzija, inkluzivni odgoj i obrazovanje, organizacija, sadr\v{z}aj i na\v{c}in provo\djenja inkluzije, \v{s}kolska praksa, sudionici \v{s}kolske prakse.}, title = {Organizacija, sadr\v{z}aji i na\v{c}in provo\djenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {inkluzija, inkluzivni odgoj i obrazovanje, organizacija, sadr\v{z}aj i na\v{c}in provo\djenja inkluzije, \v{s}kolska praksa, sudionici \v{s}kolske prakse.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Karamati\'{c} Br\v{c}i\'{c}, Matilda}, year = {2013}, pages = {222}, keywords = {inclusion, inclusive education, organization, content and manner of the inclusion, classroom practice, participants in school practice.}, title = {Organization, contents and the way of implementing inclusive education in the primary school}, keyword = {inclusion, inclusive education, organization, content and manner of the inclusion, classroom practice, participants in school practice.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font