Pregled bibliografske jedinice broj: 646985
Konstrukcija upitnika stavova odgojiteljica prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u dječje vrtiće
Konstrukcija upitnika stavova odgojiteljica prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u dječje vrtiće // Specijalna edukacija i rehabilitacija, 12 (2013), 3; 309-334 doi:10.5937/specedreh12-4204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 646985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija upitnika stavova odgojiteljica prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u dječje vrtiće
(Construction of questionnaire for kindergarten teachers about the attitudes towards inclusion of children with disabilities)
Autori
Sindik, Joško
Izvornik
Specijalna edukacija i rehabilitacija (1452-7367) 12
(2013), 3;
309-334
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju; faktori stavova; inkluzija; mjerni instrument; odgoj i obrazovanje
(metric characteristics; inclusion; preschool; attitudes; factors of the attitudes)
Sažetak
Glavni cilj istraživanja bio je konstruirati mjerni instrument o stavovima prema inkluziji za potrebe vrednovanja edukacije o inkluziji. Ispitan je uzorak odgojiteljica iz dječjih vrtića u Osijeku i Zagrebu, primjenom upitnika Stavovi stručnjaka prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju. Utvrdili smo postojanje sedam latentnih dimenzija stavova prema inkluziji. Dimenzije stavova prema inkluziji, izvedene kao jednostavne linearne kombinacije čestica koje definiraju pojedini faktor, pokazuju nisku i granično zadovoljavajuću pouzdanost, koja varira od vrlo niske (organizacijska prilagodba, kriteriji praćenja inkluzije) do osrednje visoke. Od svih povezanosti između dimenzija stavova prema inkluziji, više od trećine ih je većinom nisko, ali statistički značajno i pozitivno povezanih. Na temelju utvrđenih metrijskih karakteristika, mjerni instrument može se smatrati dovoljno dobrim inicijalnim polazištem za konstrukciju finalne verzije instrumenta namijenjenog vrednovanju edukacije o inkluziji za odgojiteljice predškolske djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Index Copernicus
- SCIndeks