Pregled bibliografske jedinice broj: 646916
Problemsko-stvaralački pristup djelu Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića
Problemsko-stvaralački pristup djelu Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića // Ivan Mažuranić (1814-1819) i Crna Gora / Milorad Nikčević (ur.).
Osijek : Cetinje: HCDP “Croatica-Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje, 2011. str. 213-230 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 646916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemsko-stvaralački pristup djelu Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića
(A problem and creative approach to Ivan Mažuranić's Smrt Smail-age Čengića)
Autori
Bede, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Ivan Mažuranić (1814-1819) i Crna Gora
/ Milorad Nikčević - Osijek : Cetinje : HCDP “Croatica-Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje, 2011, 213-230
ISBN
978-953-7589-07-3
Skup
Dani Ivana Mažuranića (1814-1890) u Crnoj Gori
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 27.9.-1.10
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Smrt Smail-age Čengića; Ivan Mažuranić; Problemsko - stvaralački pristup
(Death of Smail-aga Čengić; Ivan Mažuranić; A problem and creative approach)
Sažetak
Smrt Smail-age Čengića, čuveni ep Ivana Mažuranića, obrađuje se kao nastavna jedinica u nastavi književnosti u osnovnoj i srednjoj školi, a prisutan je i velikoj mjeri u brojnim čitankama i udžbenicima hrvatskog jezičnog područja za osnovne i srednje škole. Problemsko-stvaralački nastavni sustav doživljava potvrdu u suvremenom metodičkom pristupu nastavi. U problemskoj nastavi u glavnoj je ulozi učenik, dok je zadaća učitelja učenika zainteresirati, a nastavu organizirati i usmjeriti. Na nastavnom se satu ostvaraju:stvaranje problemske situacije, definiranje problema, samostalan rad učenika te analiza rezultata. Učenici sami dolaze do spoznaja metodom istraživanja. Pri njihovom prvom susretu s Mažuranićevim epom, učenici trebaju spoznati ep kao književnu vrstu, i to - u skladu s zakonitostima problemsko-stvaralačkog nastavnog pristupa-istražujući njegovu strukturu, usponskih elemenata, usmjeravani od vještog nastavnika. U svom drugom susretu s ovim djelom, učenici, nešto sariji i mudriji, sposobni su proniknuti u tajne Mažuranićeva osebujnog jezika i stila, kao i u zamršenu tehniku i originalne motive i simbole slavnog epa. Pri određivanju djela Smart Smail-age Čengića na nastavnom satu problemsko-stvaralačkim pristupom, nastavniku je jako važna motivacija koja će pobuditi interese učenika za zadanu temu, kako bi saznao njihove estetske doživljaje i stavove prema likovima i njihovim postupcima. Problemska se situacija stvarati različitim izjavama o Smail-aginom karakteru i definirati problem - je li Smail-aga junak ili nasilnik. Učenici samostalno istražuju problem dosjećajući se osobina glavnog lika. Po završetku istraživanja učenici iznose svoje rezultate (psihološku i vanjsku karakterizaciju lika), nakon čega slijedi analiza rezultata. Nakon korekcije rezultata, učenici zaključuju i smislu i pouci određenog djela (npr.Svako se nasilje treba osuditi).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-0000000-0605 - Kulture u doticaju: Stoljetni hrvatski i crnogorski književni identiteti (Sabljić, Jakov, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Ana Tomić
(autor)