Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 646611

Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma


Hromadžić, Hajrudin
Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 69-82


CROSBI ID: 646611 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma
(Consumerism: a driving force of late capitalist ideology)

Autori
Hromadžić, Hajrudin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Potrošačka kultura i konzumerizam

Urednik/ci
Čolić, Snježana

Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
69-82

ISBN
978-953-7964-00-9

Ključne riječi
potrošački kapitalizam, ideologija konzumerizma, koncept Događaja
(consumer capitalism, ideology of consumerism, the concept of Event)

Sažetak
U tekstu se pokušava promisliti narav epohe potrošačkog kapitalizma i primjerenost teze o konzumerizmu kao ideologiji svakodnevnog života suvremenog svijeta u kontekstu specifičnosti ere postindustrijskog kasnog kapitalizma, ekonomsko-političkog neoliberalizma i kulturnog postmodernizma, kroz društvene, političke, ekonomske i kulturalne razine teorijske analize. Podlogu tezi o konzumerizmu kao moćnoj i utjecajnoj ideologiji predstavlja uvid prema kojemu je konzumerizam više od pukog proizvodnog niza potrošačkih praksi, ali i više od zbroja pokreta, udruga, strategija i taktika s pomoću kojih potrošači nastoje realizirati svoja prava u srazu s proizvođačima i ponuđačima roba i usluga. Ključni problemski motiv teksta nastoji se kompleksnije interpretirati kroz Badiouov koncept Događaja kao momenta iznenadnog, trenutačnog i radikalnog prijeloma s postojećim realitetom. Problemsko pitanje koje se pritom nameće jest da li je uopće moguće misliti/očekivati Događaj unutar koordinata društvene realnosti suvremenog konzumerizma, koja u okviru teorije o kraju povijesti postideološke epohe egzistira na socio-kulturalnoj strani ekonomsko-političkog modela neoliberalnog kapitalizma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Hajrudin Hromadžić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Hromadžić, Hajrudin
Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 69-82
Hromadžić, H. (2013) Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma. U: Čolić, S. (ur.) Potrošačka kultura i konzumerizam. Zagreb, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, str. 69-82.
@inbook{inbook, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, editor = {\v{C}oli\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {69-82}, keywords = {potro\v{s}a\v{c}ki kapitalizam, ideologija konzumerizma, koncept Doga\djaja}, isbn = {978-953-7964-00-9}, title = {Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma}, keyword = {potro\v{s}a\v{c}ki kapitalizam, ideologija konzumerizma, koncept Doga\djaja}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, editor = {\v{C}oli\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {69-82}, keywords = {consumer capitalism, ideology of consumerism, the concept of Event}, isbn = {978-953-7964-00-9}, title = {Consumerism: a driving force of late capitalist ideology}, keyword = {consumer capitalism, ideology of consumerism, the concept of Event}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font