Pregled bibliografske jedinice broj: 645137
Najstarije razdoblje hrvatske književno-jezične povijesti u osnovnoškolskim udžbenicima za više razrede
Najstarije razdoblje hrvatske književno-jezične povijesti u osnovnoškolskim udžbenicima za više razrede // Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu. Zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II / Tamara Turza-Bogdan, Vladimir Legac, Andrijana Kos-Lajtman, Blaženka Filipan-Žignić, Đuro Blažeka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 129-146 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 645137 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najstarije razdoblje hrvatske književno-jezične povijesti u osnovnoškolskim udžbenicima za više razrede
(The oldest period of croatian literature and language history in primary school textbooks for higher grade levels)
Autori
Lukić, Milica ; Blažević Krezić, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu. Zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II
/ Tamara Turza-Bogdan, Vladimir Legac, Andrijana Kos-Lajtman, Blaženka Filipan-Žignić, Đuro Blažeka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 129-146
ISBN
978-953-7210-89-2
Skup
Međimurski filološki dani 2
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
udžbenici; najstarije razdoblje hrvatske književno-jezične povijesti
(textbooks; the oldest period of croatian literature and language history)
Sažetak
U radu se donosi pregled udžbenika za hrvatski jezik za više razrede osnovne škole, a s obzirom na zastupljenost nastavnih sadržaja iz najstarijega razdoblja hrvatske književno-jezične povijesti. Donosi se usporedna analiza udžbenika usklađenih s Nastavnim planom i programom za osnovnu školu iz 2006. godine i udžbenika objavljenih prije 2006. godine. Identificiraju se terminološke neujednačenosti i materijalne pogreške, ali komentira se i didaktičko-metodička koncepcija udžbenika. Zaključno rad upozorava na važnost pomnoga izbora i oblikovanja nastavnih sadržaja crpljenih iz najstarijega razdoblja hrvatske književno-jezične povijesti koji su u službi ostvarivanja svestranih nastavnih zadaća, ponajprije razvijanja asertivnoga osjećaja pripadnosti rodnom kraju i narodu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1300620-2619 - Jezik hrvatskoglagoljskih tiskanih brevijara (Farkaš Brekalo, Loretana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek