Pregled bibliografske jedinice broj: 644493
Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva
Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 125-148
CROSBI ID: 644493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva
(Shopping center as a representative of consumer society)
Autori
Stanić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Potrošačka kultura i konzumerizam
Urednik/ci
Čolić, Snježana
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
125-148
ISBN
978-953-7964-00-9
Ključne riječi
sredstva potrošnje, prostor, profit, socijalnost, Hrvatska, potrošnja, rad
(means of consumption, space, profit, sociality, Croatia, consumption, work)
Sažetak
Trgovački centar je suvremena potrošačka struktura, produkt specifičnog potrošačkog društva i potrošačke kulture. Razlozi njegova nastanka su usko povezani s potrošačkim i socijalizacijskim potrebama stanovnika poslijeratnih američkih suburba, međutim do danas je postao globalna potrošačka forma, koja obilježava suvremeno potrošačko doba. Tajna uspješnosti trgovačkog centra krije se u potrošnji koja je uklopljena u vrijeme i aktivnosti dokolice i koja se odvija u prostoru ugode, udobnosti i sigurnosti. Primarna svrha ove strukture je ostvarivanje profita, što se postiže različitim strategijama, među kojima manipulacija prostorom zauzima posebno mjesto. Socijalne funkcije trgovačkog centra ne mogu se osporiti, međutim radi se o transformiranim socijalnim odnosima i lažnoj socijalnosti, koja je posredovana objektima, te koja se odvija se u potrošačkom okruženju. Trgovački centri su postali dio hrvatske potrošačke i socijalne stvarnosti. S jedne strane, oni su znakovi negacije minimalističke potrošačke kulture socijalizma, dok s druge pridonose afirmaciji konzumerizma kao načina života. Ekspanzija trgovačkih centara kod nas nerazmjerna je gospodarskim kretanjima i materijalnim mogućnostima građana. Trgovački centar je ambivalentno mjesto, koje se u mnogim aspektima čini onim što u stvari nije. U tom smislu reprezentira strukturu rada i potrošnje kao suprotnih i najzastupljenijih aktivnosti suvremenog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Sanja Stanić
(autor)