Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 644493

Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva


Stanić, Sanja
Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 125-148


CROSBI ID: 644493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva
(Shopping center as a representative of consumer society)

Autori
Stanić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Potrošačka kultura i konzumerizam

Urednik/ci
Čolić, Snježana

Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
125-148

ISBN
978-953-7964-00-9

Ključne riječi
sredstva potrošnje, prostor, profit, socijalnost, Hrvatska, potrošnja, rad
(means of consumption, space, profit, sociality, Croatia, consumption, work)

Sažetak
Trgovački centar je suvremena potrošačka struktura, produkt specifičnog potrošačkog društva i potrošačke kulture. Razlozi njegova nastanka su usko povezani s potrošačkim i socijalizacijskim potrebama stanovnika poslijeratnih američkih suburba, međutim do danas je postao globalna potrošačka forma, koja obilježava suvremeno potrošačko doba. Tajna uspješnosti trgovačkog centra krije se u potrošnji koja je uklopljena u vrijeme i aktivnosti dokolice i koja se odvija u prostoru ugode, udobnosti i sigurnosti. Primarna svrha ove strukture je ostvarivanje profita, što se postiže različitim strategijama, među kojima manipulacija prostorom zauzima posebno mjesto. Socijalne funkcije trgovačkog centra ne mogu se osporiti, međutim radi se o transformiranim socijalnim odnosima i lažnoj socijalnosti, koja je posredovana objektima, te koja se odvija se u potrošačkom okruženju. Trgovački centri su postali dio hrvatske potrošačke i socijalne stvarnosti. S jedne strane, oni su znakovi negacije minimalističke potrošačke kulture socijalizma, dok s druge pridonose afirmaciji konzumerizma kao načina života. Ekspanzija trgovačkih centara kod nas nerazmjerna je gospodarskim kretanjima i materijalnim mogućnostima građana. Trgovački centar je ambivalentno mjesto, koje se u mnogim aspektima čini onim što u stvari nije. U tom smislu reprezentira strukturu rada i potrošnje kao suprotnih i najzastupljenijih aktivnosti suvremenog društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Stanić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stanić, Sanja
Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 125-148
Stanić, S. (2013) Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva. U: Čolić, S. (ur.) Potrošačka kultura i konzumerizam. Zagreb, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, str. 125-148.
@inbook{inbook, author = {Stani\'{c}, Sanja}, editor = {\v{C}oli\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {125-148}, keywords = {sredstva potro\v{s}nje, prostor, profit, socijalnost, Hrvatska, potro\v{s}nja, rad}, isbn = {978-953-7964-00-9}, title = {Trgova\v{c}ki centar kao reprezent potro\v{s}a\v{c}kog dru\v{s}tva}, keyword = {sredstva potro\v{s}nje, prostor, profit, socijalnost, Hrvatska, potro\v{s}nja, rad}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Stani\'{c}, Sanja}, editor = {\v{C}oli\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {125-148}, keywords = {means of consumption, space, profit, sociality, Croatia, consumption, work}, isbn = {978-953-7964-00-9}, title = {Shopping center as a representative of consumer society}, keyword = {means of consumption, space, profit, sociality, Croatia, consumption, work}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font