Pregled bibliografske jedinice broj: 644470
Potrošačka kultura i konzumerizam
Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013 (zbornik)
CROSBI ID: 644470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrošačka kultura i konzumerizam
(Consumer Culture and Consumeirsm)
Urednik/ci
Čolić, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2013
Stranica
206
ISBN
978-953-7964-00-9
Ključne riječi
potrošačka kultura; konzumerizam; potrošnja; potrošačko društvo; sociologija potrošnje; antikonzumerizam
(consumer culture; consumerism; consumption; consumer society; sociology of consumption; anti-consumerist movements)
Sažetak
Prilozi u ovoj knjizi predstavljaju doprinos u promišljanju kako potrošačke kulture i društva tako i konzumerizma kao dominantne ideologije suvremenoga kapitalizma. Potrošačka kultura analizirana je iz različitih teorijskih perspektiva, uključujući uzroke i posljedice konzumerizma u okviru socio-kulturnoga konteksta Hrvatske.U prvome poglavlju Snježana Čolić raspravlja o globalnoj potrošačkoj kulturi neoliberalnoga kapitalizma i održivosti. Suvremena potrošačka kultura i konzumerizam, kao dominantna ideologija suvremenoga kapitalizma, temelje se na načelima tržišne kompetitivnosti i ideje stalnoga rasta.U drugom poglavlju Krešimir Peračković analizira osnovne pojmove u sociologiji potrošnje, pri čemu potrošnji pristupa multidisciplinarno, iz perspektive sociologije, ekonomije, demografije i psihologije. Društvenom relevantnošću robe bavi se Martin Lojkić u trećem poglavlju, a u četvrtom poglavlju Hajrudin Hromadžić analizira konzumerizam kao pogonsku snagu ideologije kasnoga kapitalizma. U petome poglavlju Igor Duda bavi se potrošačkom kulturom iz perspektive hrvatske prošlosti, u razdoblju između 1950-ih do 1980-ih godina, što predstavlja pogled u povijest konzumerizma u socijalizmu. U šestom poglavlju Ivan Burić analizira banke kao trgovce novcem i kao arhitekte potrošačkoga subjektiviteta, a trgovački centar kao reprezentativno mjesto potrošačkog društva tema je sedmog poglavlja, autorice Sanje Stanić. U osmom poglavlju knjige Tihana Štojs analizira razloge zbog kojih je potrošnja postala jednim od mehanizama za oblikovanje osobnoga identiteta u postmodernome vremenu, a u posljednjem, devetom poglavlju knjige Katica Stažić piše o društvenom otporu konzumerizmu, razmatrajući neke antikonzumeristički pokrete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Snježana Čolić
(urednik)